Naslov Projektna i istraživačka nastava prirodoslovnih sadržaja u primarnom obrazovanju
Naslov (engleski) Project and research teaching of science contents in primary education
Autor Franka Junaković
Mentor Tamara Kisovar Ivanda (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Kisovar Ivanda (član povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Projektna nastava razvijala se usporedno s razvojem povijesti didaktike i školstva. Didaktička literatura pokazuje da izvršavanje nastavnih zadataka datira iz sredine 19. stoljeća. Spominje se da je W. T. Harris pokrenuo didaktički plan. Projektno učenje duga je tradicija u američkim javnim školama, a začetnici projektne metode su William Heard Kilpatrick i John Dewey. Tradicionalne metode poučavanja u školama ne mogu pravilno pružiti važan potencijal intelektualnog napretka u sposobnosti učenika da savladaju nova znanja i tehnologije. Projektna je nastava oblik problemske i istraživački usmjerene nastave, u kojoj je dan naglasak na samostalni učenički istraživački rad. Projektna metoda kao nijedna druga metoda daje priliku za mudru kombinaciju teorije i praktične upotrebe znanja u stvarnom životu. Osim toga, projektna metoda omogućuje produbljivanje samopouzdanja učenika, njihovu samospoznaju, pomaže im da shvate važnost grupnog rada. Projektna metoda označava ozbiljnu ulogu u suradnji u procesu izvođenja kreativnih vježbi, formira istraživačke vještine. Ona utječe na to da primjenjuju znanja i vještine za definiranje i rješavanje problema. Uloga učitelja i učenika je iznimno važna. Važna je zajednička sinergija s ciljem rješavanja problema. Istraživačko učenje se povezuje sa John Deweyjem te se smatra da je on prvi upotrijebio taj pojam. Pod istraživačkim radom podrazumijeva se spoznajni stil rada u kojem učenici samostalno ili uz mentorovu podršku dolaze do informacija, apsolviraju neki problem koristeći se potrebnim, njima adekvatnim znanstvenim metodama i koracima. I jedna i druga metoda imaju svoje prednosti i nedostatke, oblike, vrste, ciljeve i etape o čemu će se pisati u radu. Svrha ovog istraživanja je definirati dvije ključne nastavne metode u poučavanju te prikazivanje modeliranja nastavnih procesa u okviru metodičkih pristupa.
Sažetak (engleski) Project teaching developed in parallel with the development of the history of didactics and education. The didactic literature shows that the execution of teaching tasks dates from the middle of the 19th century. It is mentioned that W. T. Harris initiated a didactic plan. Project-based learning is a long tradition in American public schools, and the originators of the project method are William Heard Kilpatrick and John Deweya. Traditional teaching methods in schools cannot properly provide the important potential of intellectual advancement in students ’ability to master new knowledge and technologies. Project teaching is a form of problem-based and research-oriented teaching, in which emphasis is placed on independent student research work. The project method like no other method provides an opportunity for a wise combination of theory and practical application of knowledge in real life. In addition, the project method allows to deepen students' self-confidence, their self-awareness, helps them understand the importance of group work. The project method signifies a serious role in cooperation in the process of performing creative exercises, it forms research skills. It influences them to apply knowledge and skills to define and solve problems. The role of teachers and students is extremely important. Joint synergies with the aim of solving problems are important. Research learning is associated with John Dewey and is thought to have been the first to use the term. Research work means a cognitive style of work in which students independently or with the support of a mentor come to information, solve a problem using the necessary, adequate to them scientific methods and steps. Both methods have their advantages and disadvantages, forms, types, goals and stages that will be written about in the paper. The purpose of this research is to define two key teaching methods in teaching and to present modeling of teaching processes within methodological approaches.
Ključne riječi
nastavna metoda
projektna nastava
učenje na temelju projekata
samovrednovanje
istraživačka nastava
Ključne riječi (engleski)
teaching method
project teaching
project-based learning
self-evaluation
research teaching
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:794253
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-10 12:57:48