Naslov Izgradnja knjižničnih zbirki na odjelima za mlade
Naslov (engleski) Developing library collections for young adults
Autor Jelena Šatalić Krstić
Mentor Martina Dragija Ivanović (mentor)
Član povjerenstva Krešimir Zauder (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Martina Dragija Ivanović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jadranka Stojanovski (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2016-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Najosjetljivija skupina u knjižnicama su mladi – korisnička skupina od 12. do 20. godine života. Građa na odjelima za mlade mora zadovoljiti intelektualne, emocionalne i društvene potrebe mladih kako bi im pomogla pri ostvarenju uspješnog prijelaza iz djetinjstva u odraslu dob. Izgradnja knjižničnih zbirki podrazumijeva selekciju i nabavu građe, te pročišćavanje i vrednovanje zbirki. Kako bi izgradili kvalitetne zbirke, knjižničari moraju istraživati potrebe svojih korisnika i na temelju toga osmisliti smjernice za izgradnju. To je ujedno i temelj za selekciju, odnosno proces odabira primjerene građe.
U ovom radu, polazeći od osnovne literature u području rada s mladima te izgradnje knjižničnih zbirki, istražile su se polazne pretpostavke i uvjeti za izgradnju kvalitetne zbirke na odjelima za mlade, te problematika vezana uz tu specifičnu skupinu korisnika. Posebna se pozornost posvetila selekciji građe, odnosno kriterijima prema kojima knjižničari odabiru građu namijenjenu mladima. Kako bi se ispitala neka od ovih teorijskih saznanja u praksi, istražili su se postupci izgradnje zbirke za mlade u Gradskoj knjižnici Zadar. Intervjuiranjem djelatnika Odjela za djecu i mladež ispitalo se kojoj dobnoj skupini namjenjuju usluge za mlade, koje kriterije i izvore koriste pri odabiru građe za mlade i uključuju li svoje korisnike u rad. Također, analizirane su Smjernice za nabavu knjižnične građe Gradske knjižnice Zadar s obzirom na kriterije za selekciju građe za mlade navedene u literaturi.
Sažetak (engleski) The most sensitive user group in libraries are young adults – people aged 12 to 20. Materials selected for young adults has to address their intelectual, emotional and social needs to help them successfuly transition from childhood to adulthood. Collection development consists of selection, acquisition, weeding and assesment. In order to develop quality collections, librarians create a collection development policy based on the research of their users' needs. The policy is also a base for the selection – a process of choosing the proper materials.
This thesis, based on literature regarding working with young adults and collection development, researches basic assumptions and conditions for developing quality collections for young adults, as well as the issues regarding this specific user group. Special attention was given to the selection and criteria librarians use when selecting the materials for young adults. In order to question theoretic discoveries, the processes of developing services and collections for young adults in Public library Zadar were researched. The librarians working in their Childrens' and young adults' department were interviewed to determine the age group their services for young adults are intended for, which criteria and sources they use when selecting materials for young adults and whether they develop those services and collections in partnership with young adults. Also, the Guidelines for acquisition of materials in Public library Zadar were analyzed considering the criteria for selecting materials for young adults discovered in literature.
Ključne riječi
mladi
odjel za mlade
mladi i knjižnice
izgradnja zbirki
selekcija građe
Ključne riječi (engleski)
young adults
youth services
libraries and young adults
collection development
selection of materials
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:608704
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea)knjižničarstva (univ. bacc. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-29 08:24:06