Naslov Utjecaj materinskog jezika na razvoj govora
Naslov (engleski) The influence of mother tongue on speech development
Autor Marija Vukšić
Mentor Slavica Vrsaljko (mentor)
Član povjerenstva Ivica Vigato (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Diana Nenadić Bilan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Vrsaljko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Govor može oblikovati način čovjekova razmišljanja te način na koji će razumijeti okolinu i sebe samog. Proces socijalizacije djeteta započinje govorom kao i njegovo uključivanje u zajednicu. Dijete mora naučiti slušati, prije nego li nauči govoriti kako bi razvoj njegova govora bio valjan i išao svojim tijekom. Govor predstavlja ljudsku zvučna optimalnu komunikaciju oblikovanu ritmotvornim jedinicama koje se dijele na slogove, riječi i rečenice. On je kao takav karakterističan čovjeku, jedinom živom biću koje ima organe i psihu sposobnu za projekciju govora (Škarić 2006). Osim toga govor ima važnu ulogu u životima ljudi stoga je bitno da svaki roditelj bude osviješten tijekom ranog razvoja govora kod djece jer su upravo oni ti koji će ga, uz odgajatelje i ostalu okolinu, poticati na razvoj (Škarić 2007). Naime, do govora neće doći ukoliko ne postoji utjecaj socijalne sredine, kao što se već i naznačilo. Kako bi se mogao ostvariti normalan razvoj govora nužno je da dijete bude u ljudskom okruženju. Zbog toga dijete uvijek treba proširivati krug ljudi s kojima će stupiti u kontakt i s kojima će uspostavljati komunikaciju na materinskom jeziku. Takav oblik iskustva i znanja može obogatiti njegov život sasvim novim doživljajima koji ga potiču te hrabre njegove govorne i komunikacijske vještine na materinskom jeziku (Rade 2003). Ovaj diplomski rad bavi se teorijskim pregledom osnovnih postavki o materinskom jeziku te ukazuje na njegovu povezanost s razvojem govora kod djece, također će se ukazati na njegov utjecaj na razvoj govora, te njegovu važnost u cjelokupnom razvoju djeteta.
Sažetak (engleski) Speech can shape a person's way of thinking and the way he understands the world around him, but also himself. Speech itself can begin the process of socializing a child with his community and involving him to participate in it. The child must learn to listen, before he learns to speak in order for the development of his speech to be valid and go its course. Speech represents human sound-optimal communication that is shaped by rhythmic units that are divided into syllables, words, and sentences. As such, he is characteristic of man, the only living being who has organs and a psyche capable of projecting speech (Škarić 2006). In addition, speech plays an important role in people's lives, so it is important that every parent is aware of the early development of speech in children because they are the ones who, along with educators and the rest of the environment will encourage development (Škarić 2007). There will be no speech if there is no influence of the social environment. For normal speech development it is necessary to be in a human environment, so the child should constantly expand the circle of people with whom he comes into contact and with whom he communicates in his mother tongue. Such experiences enrich his life with new experiences, encourage him and encourage his communication and speaking skills in his mother tongue (Rade, 2003). This thesis deals with a theoretical overview of the basic assumptions about the mother tongue and indicates its connection with the development of speech in children, it will also indicate its impact on speech development, and its importance in the overall development of the child.
Ključne riječi
govor
razvoj govora
materinski jezik
djeca
Ključne riječi (engleski)
speech
speech development
mother tongue
children
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:863011
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-10 13:10:11