Naslov Istraživanje linijski istanjene mase u nastavi Likovne kulture u razrednoj nastavi
Naslov (engleski) Research of linearly thinned mass in elementary school Art class
Autor Ivana Zedniček
Mentor Marina Đira (mentor)
Član povjerenstva Saša Živković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đira (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Alić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-09-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Likovne umjetnosti
Sažetak Ovaj diplomski rad usmjeren je na proučavanje trodimenzionalnog oblikovanja u nastavi Likovne kulture te linijski istanjene mase kao likovnog pojma sadrţanog u razradama ishoda predmetnog kurikuluma Likovne kulture u osnovnoj školi. Teorijski dio rada obuhvaća opisivanje pojmova vezanih uz trodimenzionalno oblikovanje kao što su prostor, volumen i masa te umjetnosti trodimenzionalnog oblikovanja poput kiparstva arhitekture urbanizma, hortikulture s naglaskom na linijski istanjenoj masi. Detaljnije je opisana linijski istanjena masa kao i pojam linije uz koji je takva vrsta mase usko vezana. Analizirani su radovi četiri umjetnika iz razdoblja umjetnosti 20. stoljeća i suvremene umjetnosti (Alexandera Caldera, Nauma Gaboa, Eve Hesse i Siniše Majkusa) koji se bave linijski istanjenom masom. Dalje su opisane značajke trodimenzionalnog oblikovanja u nastavi Likovne kulture s obzirom na predmetni kurikulum te likovne tehnike i materijali kojima moţemo izrađivati linijski istanjene oblike. Iako je linijski istanjena masa u prirodnom svijetu nerijetko viđen oblik, tek su se umjetnici 20. stoljeća, u potrazi za novim oblicima i materijalima, njome bavili u većoj mjeri. Iz tog se razloga u teorijskom dijelu rada posvećuje baš takvim, prethodno spomenutim umjetnicima čija su umjetnička djela poslužila kao inspiracija za osmišljavanje praktičnog dijela rada. Prema tome, praktični dio rada obuhvaća opis i proces realizacije te analizu konačnih rezultata četiriju likovnih aktivnosti osmišljenih prema tim umjetničkim djelima. Tim se likovnim aktivnostima istražuju različiti načini kojima se može pristupiti linijski istanjenoj masi na satu Likovne kulture u razrednoj nastavi.
Sažetak (engleski) This master's thesis is mostly focused on the study of three-dimensional design in the teaching of Art and linearly thinned mass as an artistic concept presented in the objectives of elementary school Art curriculum. The theoretical part of the paper includes defining and explaining concepts related to three-dimensional design, such as space, volume, mass, and branches of the visual arts that operates in three dimensions, such as sculpture, architecture, urbanism, horticulture, with emphasis on linearly thinned mass. The linearly thinned mass is described in more detail, as well as the notion of line to which this type of mass is closely related. Theoretical part also includes the analysis of four 20th century and contemporary artists (Alexander Calder, Naum Gabo, Eva Hesse and Siniša Majkus) who use linearly thinned shapes in their works. The characteristics of three-dimensional shaping in the teaching of Art Culture are further described with regard to the subject curriculum and art techniques and materials with which we can create linearly thinned shapes. Although the linearly thinned shapes are often seen in the natural world, it was only until the artists of the 20th century, who were in search of new forms and materials, applied linearly thinned shapes in their works to a greater extent. For this reason, the theoretical part of the paper is dedicated to previously mentioned artists whose works of art have served as inspiration for the design of the practical part of the thesis. Therefore, the practical part includes a description of the realization process as well as the analysis of the final results of four art activities designed according to these works of art. These art activities explore the different ways in which the linear thinned mass could be utilized in the Art class.
Ključne riječi
trodimenzionalno oblikovanje
linijski istanjena masa
kiparstvo
umjetnost 20. stoljeća i suvremena umjetnost
Likovna kultura
Ključne riječi (engleski)
three-dimensional design
linearly thinned mass
sculpture
art of the 20th century and contemporary art
Art class
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:614106
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-10 14:26:28