Naslov Uključenost djece s teškoćom sluha u nastavu Glazbene kulture
Naslov (engleski) Involment of children with hearing impairment in Music culture classes
Autor Danijela Puljić
Mentor Tomislav Košta (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Košta (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đira (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana UMJETNIČKO PODRUČJE Glazbena umjetnost Glazbena pedagogija
Sažetak Kroz povijest, djeca s oštećenjem sluha doživljavala su strah, odbačenost i kaznu zbog teškoće koju imaju. Danas je uključenost djece s teškoćom sluha u redoviti sustav odgoja i obrazovanja sve više omogućena. Učitelj djeci u nižim razredima osnovne škole postavlja temelje na kojemu će oni graditi svoja buduća znanja i vještine. Učenicima s teškoćom sluha ipak je potrebno posvetiti malo više pažnje na način da mu se prilagodi program kao i određene metode i postupci da bi mogao savladati određene nastavne sadržaje. Roditelji upoznaju učitelja s učenikovom teškoćom te je njihova suradnja vrlo važna, ali isto tako učitelj može biti prva osoba koja bi trebala prepoznati učenika oštećena sluha. Nadalje, stručni suradnici koji sudjeluju u tom procesu doprinose učeniku u njegovu razvoju. Stručni tim škole, u suradnji s učiteljem sastavlja individualizirani program za učenika s oštećenjem sluha prema njegovim sposobnostima i potrebama. Sat Glazbene kulture treba biti osmišljen tako da se učenika s teškoćom sluha uključi u sve glazbene aktivnosti i da mu se prilagode sredstva i materijali za rad, dakle naglasak je na osjetilu vida i dodira. Snažan utjecaj i motivaciju učenicima oštećena sluha daje upravo glazba koja ih potiče na aktivnost i suradnju. Važno je istaknuti da učitelj stvara pozitivno ozračje i atmosferu u razredu kako bi potaknuo ostale učenike na empatiju, suosjećanje i prihvaćanje učenika s teškoćom sluha. Međusobna suradnja svih čimbenika zajedno koji sudjeluju u odgojno-obrazovnom procesu, ključ su za razvoj, uspjeh te postignute rezultate za učenika s oštećenjem sluha. Na kraju, dio ovog diplomskog rada odnosi se na istraživanje o uključenosti djece s teškoćom sluha u nastavu Glazbene kulture te će se kroz rad prikazati dobiveni rezultati.
Sažetak (engleski) Throughout history, children with hearing impairment have experienced fear, rejection, and punishment for the difficulty they have. Today, the inclusion of children with hearing impairments in the regular education system has become increasingly possible. The teacher lays the foundations for children in the lower grades of primary school on which they will build their future knowledge and skills. However, students with hearing impairments need to be given a little more attention by adapting the program as well as certain methods and procedures in order to be able to learn certain teaching contents. The parents informs the teacher with the student's difficulty and their cooperation is very important but also the teacher can be the first person to recognize a hearing-impaired student. Further more, professional associates who participate in this process contribute to the student in his development. The professional team of the school, in cooperation with the teacher, compiles an individualized program for students with hearing impairment according to his abilities and needs. The Music culture lesson should be designed so that the student with hearing impairment is involved in all musical activities and that the means and materials for work are adapted to him, so the emphasis is on the sense of sight and touch. Strong influence and motivation of hearing impaired students is given by music, which encourages them to be active and cooperate. It is important to note that the teacher creates a positive atmosphere in the classroom to encourage other students to empathize and accept students with hearing difficulties. The mutual cooperation of all factors together that participate in the educational process are the key for development, success and results achieved for students with hearing impairment. Finally, part of this thesis refers to research on the involvement of children with hearing impairment in Music culture classes and results will be given trough the graduate thesis.
Ključne riječi
inkluzija
djeca s oštećenjem sluha
Glazbena kultura
Ključne riječi (engleski)
inclusion
students with hearing impairment
Music class
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:542526
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-11-10 14:30:22