Naslov Projekti za poticanje čitanja : prikaz projekata u Republici Češkoj
Naslov (engleski) Reading promotion projects : presentation of projects in the Czech Republic
Autor Ana Balog Votava
Mentor Nives Tomašević (mentor)
Član povjerenstva Josip Ćirić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Tomić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nives Tomašević (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za informacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2016-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Knjižničarstvo
Sažetak Ovim će se radom prikazati važnost promicanja čitanja kod djece i mladih te značaj
usvajanja vještine čitanja od najranije dobi. Posebna je pažnja posvećena čitanju u Republici
Češkoj te prikazu najznačajnijih i najposjećenijih projekata za promicanje čitanja u toj zemlji.
Kako čitanje nije vještina koja je čovjeku urođena i prirodna, vještine čitanja potrebno je naučiti
i usvojiti tijekom najranije dobi. Istraživanja potvrđuju izravnu povezanost između usvajanja
vještine i navike čitanja te kasnije uspješnosti u školi, ali i u zaposlenju. Navike čitanja gradi i
oblikuje niz čimbenika, od odgojno-obrazovnih ustanova do cjelokupne životne sredine.
Najznačajniji čimbenici, ujedno opisani u ovome radu, su u prvome redu obitelj, knjižnica, škola
i mediji. Upravo obitelj, a posebno roditelji imaju ključnu ulogu u učenju djeteta čitanju,
motiviranju za čitanje i stvaranju navika čitanja. Danas u 21. stoljeću djeca i mladi pokazuju sve
manje zanimanja za čitanje. Utjecaj moderne tehnologije rezultirao je time da su djeca od
najranije dobi izložena računalima, internetu, mobilnim telefonima, a sadržaj novih medija sve
više zaokuplja njihovu pažnju. Školske i narodne knjižnice diljem svijeta organiziraju različite
programe za poticanje čitanja djece i mladih. Neki programi uključuju i sudjelovanje cijele
obitelji u kojima se roditelji uče važnosti čitanja od najranije dobi, pravilnom odabiru knjige i sl.
Završni dio rada prikazat će najznačajnije i najposjećenije projekte za poticanje čitanja u
Republici Češkoj koji se u sve većem broju organiziraju od kraja 20. stoljeća.
Sažetak (engleski) This paper will show the importance of reading promotion among children and
adolescents and the importance of adopting reading skills from an early age. Special attention is
dedicated to reading in the Czech Republic and presenting the most significant and the most
visited programs which promote reading in this country. As reading is not an innate skill, it is
necessary to learn and adopt reading skills at early age. Research confirm a direct correlation
between adopting reading skills and habits, and later success in school and in employment.
Reading habits are built and shaped by various factors, from educational to the overall
environment. The most significant factors, also presented in this paper, are primarily family,
libraries, schools and the media. Family, and especially parents have a crucial role in teaching
children how to read, in motivating for reading and creating the habit of reading. Today in the
21st century, children and adolescents are showing less interest in reading. Due to the impact of
modern technology children from an early age are exposed to computers, the Internet, mobile
phones, and the content of the new media, which is increasingly attracting their attention. School
and public libraries around the world are organizing various programs to encourage reading
among children and adolescents. Some programs include the participation of the family in which
the parents learn about the importance of reading from an early age, the appropriate selection of
a book etc. The final part of the work will present the most significant and the most visited
programs that promote reading in the Czech Republic number of which has increased
significantly from the end of the 20th century.
Ključne riječi
čitanje
djeca i mladi
projekti za poticanje čitanja
Republika Češka
Ključne riječi (engleski)
reading
children and adolescents
reading promotion programs
Czech Republic
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:094095
Studijski program Naziv: Informacijske znanosti (jednopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra knjižničarstva (mag. bibl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2016-11-29 09:24:55