Naslov Brojalice u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Counters in work with preschool children
Autor Ana Lokas
Mentor Ivica Vigato (mentor)
Član povjerenstva Katarina Ivon (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Vigato (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Vrsaljko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija
Sažetak Govor je vrlo značajna odrednica u životu čovjeka koja se konstantno razvija kroz cijeli njegov život. Međutim, početak razvoja govora odvija se u najranijoj ljudskoj dobi, a potom ga kroz život čovjek samo nadograđuje i proširuje. Najvažnije razdoblje razvijanja govora kod čovjeka je u predškolskoj dobi kada odgojitelji imaju značajnu ulogu poticanja tog razvoja. Poticanje govora može se odvijati kroz mnogobrojne aktivnosti kao što su igra, dječji rad, učenje te razne ostale aktivnosti kroz koje djeca iskazuju svoje interese i želje te razvijaju svoje sposobnosti. Na taj način djeca pokazuju svoju sreću, radost i ljubav, a istovremeno i uče. Veliku ulogu u razvoju govora kod djeteta imaju brojalice, tj. kratke pjesmice koje su ritmične i njima se izražavaju ritam, šala i melodičnost. Kombinacija šale i ritma pokazala se vrlo zabavnom zbog čega djeca vole brojalice i često ih koriste u svojoj igri. Brojalica je pristupačna svakome djetetu jer je lako pamtljiva, ritmična i melodična. Svaku brojalicu karakteriziraju: lako izgovaranje slogova, kratki slogovi koji su često sastavljeni od jednog samoglasnika i dva suglasnika, sredstvo i poticaj za igru te izvor novih ideja. Upravo bi zbog toga odgojitelji, kao vrlo važne osobe u odrastanju svakog djeteta, trebali koristiti brojalice u svojemu radu i time poboljšati razvoj djeteta i njegovih sposobnosti. Svrha ovoga diplomskoga rada bio je teorijski prikazati brojalice i njihovu važnost te, potom, provesti istraživanje o znanju odgojitelja o brojalicama kao i učestalosti njihova korištenja u dječjim vrtićima.
Sažetak (engleski) Speech is a very important determinant in a person's life that is constantly evolving throughout his life. However, the beginning of the development of speech takes place at the earliest human age, and then through life man only upgrades and expands it. The most important period of speech development in humans is in preschool age when educators have a significant role to encourage this development. Encouraging speech can take place through many activities, such as play, child labor, learning and various other activities through which children develop their abilities and express their interests and desires. In this way, children show their happiness, joy and love, and at the same time learn. A large role in the development of speech in a child is played by counters, ie short songs that are rhythmic and express rhythm, melody and jokes. The combination of rhythm and jokes proved to be a lot of fun which is why kids love counters and often use them in their game. The counter is accessible to every child because it is easy to remember, has a rhythm and is melodic. Each counter is characterized by: easy pronunciation of syllables, short syllables that are often composed of one vowel and two consonants, a means and stimulus for play, and a source of new ideas. That is why educators, as very important people in the growth of every child, should use counters in their work and thus improve the development of the child and his abilities. The purpose of the thesis was to theoretically explain counters, their importance and, then, to conduct research on educators' knowledge of counters as well as the frequency of their use in kindergartens.
Ključne riječi
govor
odgojitelji
brojalice
istraživanje
Ključne riječi (engleski)
speech
educators
counters
research
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:919166
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-12-09 08:04:41