Naslov Prijedlog modela brendiranja grada Gospića
Naslov (engleski) Proposal of the branding model of the City of Gospić
Autor Ana-Marija Potnar
Mentor Aleksandra Krajnović (mentor)
Član povjerenstva Ivica Zdrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Krajnović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jurica Bosna (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Geografija
Sažetak Uzevši u obzir sve potencijalne benefite koje brendiranje kao predmet istraživanja predstavlja
za napredak grada, temeljni je cilj ovoga rada kroz prizmu brendiranja grada Gospića predočiti
način na koji bi se gradski resursi i podbrendovi, koji već postoje, mogli iskoristiti za formiranje
jednog cjelovitog i višeslojnog brenda grada. U radu će se objasniti što je to brend, a što brend
menadžment, koja je uloga brendiranja u današnjem svijetu te u čemu je suštinska razlika
između brendiranja grada i brendiranja destinacije. Gospić je grad koji se suočava s velikim
gospodarskim problemima, jedan je od najrjeđe naseljenih gradova u Hrvatskoj, a unatoč
velikom potencijalu i izvrsnim preduvjetima za razvoj turizma i gospodarstva, nije prepoznat
kao turistička destinacija niti kao lokacija za razvoj poduzetništva. S ciljem pribavljanja
podataka o brendu i strategiji brendiranja grada Gospića, provest će se empirijsko istraživanje
(putem dubinskog strukturiranog intervjua) u kojem će sudjelovati ključni ispitanici brendiranja
grada. Kako bi se ispitalo može li brendiranje doprinijeti gospodarskom razvoju i napretku
mjesta, izraditi će se studija slučaja o dvama hrvatskim i trima inozemnim gradovima. Na
temelju podataka dobivenih empirijskim istraživanjem i komparativnom analizom studija
slučaja, autorica će iznijeti prijedlog modela brendiranja grada Gospića, za koji smatra da bi
koristio izgradnji imidža grada i boljitku njegovih stanovnika.
Sažetak (engleski) Taking into account all the potential benefits that branding represents for the progress of the
city, the basic goal of this paper is to present the way in which the city resources and subbrands
that already exist could be used to form a complete and multilayered brand of the city. The
paper will explain what is brand management, what is role of branding in today´s world, and
what is the essential difference betweeen branding a city and branding a destination. Gospić is
a city facing mayor economic problems, one of the least populated cities in Croatia, and despite
the great potential and excellent preconditions for the development of tourism and economy,
the city is not recognized as a tourist destination or location for entrepreneurship. In order to
obtain data on the brand and branding strategy of the city of Gospić, an empirical research was
conducted through an in-depth structured interview, in which key stakeholders in the branding
of the city participated. In order to find out whether branding can contribute to the economic
development and progress of the place, a multiple case study was made in two Croatian and
three foreign cities. Based on the data obtained from empirical research and comparative
analysis of case studies, the author made a proposal for a branding model of the city of Gospić,
which she believes would benefit the construction of the city´s image and the betterment of its
inhabitants.
Ključne riječi
brend
brend menadžment
brendiranje grada
brendiranje destinacije
Ključne riječi (engleski)
brand
brand managment
city branding
destination branding
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:509038
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-01-19 12:12:07