Naslov Analiza slogana županijskih turističkih zajednica Hrvatske prije i u vrijeme pandemije COVID-19
Naslov (engleski) Slogan analysis of Croatian county tourist boards before and during pandemic COVID-19
Autor Nikolina Antičević
Mentor Đani Bunja (mentor)
Član povjerenstva Vlado Sušac (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Đani Bunja (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Klarin (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2022-02-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Trgovina i turizam
Sažetak Predmet istraživanja bio je utvrditi vrijednosni prijedlog slogana bazirajući se na obradu postojećih slogana turističkih zajednica odabranih teritorijalnih jedinica unutar Republike Hrvatske, a problem ispitati kako slogani utječu na ostvarenje turističkih dolazaka, koja je taktika koju ispitanici koriste kako bi saželi svoje distinktivne prednosti prije i za vrijeme pandemije COVID- 19. Cilj rada bio je utvrditi način na koji vodstvo županijskih turističkih zajednica donosi odluku o odabiru slogana kojima se prezentiraju i pozicioniraju na turističkom tržištu prije i tijekom pandemije. Rad je objedinio karakteristike efektivnih turističkih slogana, svojstvo kojim postižu diferencijaciju na turističkom tržištu kao i komunikacijsku razmjenu ključnim porukama između destinacije i posjetitelja. Također, marketinški aspekt koncepta upravljanja turističkim organizacijama, pozicioniranju ključnih poruka na turističko tržište te temeljno pitanje osiguranja financija. Uz to je pružen uvid u statističke podatke broja posjetitelja koji su boravili i noćili na području Republike Hrvatske u 2019. i 2020. godini kako bi se istaknula razlika između rekordne godine turističkog poslovanja te kraha turističke sezone u prvoj godini pandemije COVID- 19. Na istraživačko pitanje: Koje su taktike i kriteriji koje županijske turističke zajednice koriste u odabiru slogana kao glavnog elementa strateškog komuniciranja između turističke destinacije i ciljnog tržišta prije i u vrijeme pandemije autorica je provela istraživanje na namjernom malom uzorku od 4 ispitanika na zasebnim teritorijalnim jedinicama (Sjeverna, Južna, Istočna i Zapadna Hrvatska). Svakom od ispitanika postavljeno je 7 pitanja u svrhu odgovaranja na istraživačko pitanje. Kriterij za provođenje istraživanja bio je grad u teritorijalnoj jedinici s najviše ostvarenih noćenja u 2019. godini, stoga su odabrani grad Rovinj, Split, Osijek te Velika Gorica.1 Istraživanje je ponukalo tezu kako su slogani misao vodilja u kreiranju kvalitetnog turističkog pravca. Sadrže srž destinacije u kratkoj frazi i navode potencijalne posjetitelje na istraživanje destinacijske ponude. Svaki ispitani turistički ured dao je afirmativni odgovor na praćenje svjetskih trendova u promociji sigurnosnih i zdravstvenih značajki u sklopu slogana. Zaključno, dugoročno je potrebno planiranje strategije na krizu te osiguranje marketinškog plana koji će omogućiti prilagodbu na nove izazove na turističkom tržištu.
Sažetak (engleski) The subject of the research was to determine the value proposition of slogans based on the processment of the chosen slogans on selected territorial units within the Republic of Croatia, and the problem was to question how slogans affect tourist arrivals, what is the tactic the boards use in order to summarize the distinctive advantages before and after the pandemic of COVID- 19. The aim of the paper was to determine the way in which the leadership of county tourist boards decides on choosing slogans to present and position themselves in the tourism market before and during the pandemic. The paper combines the characteristics of effective tourist slogans, the feature by which they achieve differentiation in the tourist market as well as the communication exchange of key messages between the destination and visitors. Also, the marketing aspect of the concept of managing tourism organizations, positioning key messages in the tourism market and the fundamental issue of financial security. In addition, the statistical data on the number of visitors who stayed and spent the night in the Republic of Croatia in 2019 and 2020 were provided in order to highlight the difference between the record year of tourist business and the collapse of the tourist season in the first year of the COVID-19 pandemic. On the question "What are the tactics and criteria used by county tourist boards in choosing slogans as the main element of strategic communication between the tourist destination and the target market before and during the pandemic?" the author conducted a survey on a deliberate small sample of 4 respondents in separate territorial units (Northern, Southern, Eastern and Western Croatia). Each of the respondents were asked 7 questions in order to answer the research question. The criteria for conducting the research was the city in the territorial unit with the most overnight stays in 2019, therefore the cities of Rovinj, Split, Osijek and Velika Gorica2 were selected. The research offered the thesis that slogans are the guiding thought in creating a quality tourist destination. They contain the core of the destination in a short phrase and lead potential visitors to explore the destination offer. Each surveyed tourist office gave an affirmative answer to the monitoring of world trends in the promotion of safety and health features within the slogan. In conclusion, in the long run, it is necessary to plan a strategy for the crisis, to ensure a marketing plan that will enable adaptation to new challenges in the tourism market.
Ključne riječi
slogan
strateško komuniciranje
pozicioniranje
Ključne riječi (engleski)
slogan
strategic communication
proposition.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:767275
Studijski program Naziv: Poduzetništvo u kulturi i turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-03-14 09:44:25