Naslov Uspješnost srednjih škola u apliciranju projekata na fondove Europske unije
Naslov (engleski) High schools efficiency in applying projects to EU funds
Autor Lidija Kozina
Mentor Ljiljana Najev Čačija (mentor) MBZ: 344153
Član povjerenstva Božena Krce Miočić (predsjednik povjerenstva) MBZ: 266643
Član povjerenstva Ljiljana Najev Čačija (član povjerenstva) MBZ: 344153
Član povjerenstva Tomislav Klarin (član povjerenstva) MBZ: 339543
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru Zadar
Datum i država obrane 2021-09-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ulaskom Republike Hrvatske u Europsku uniju i otvaranjem Europskih strukturnih i investicijskih fondova, pred srednje škole stavljene su nove prilike za unapređenje škola, no također i novi izazovi za uspješno apliciranje projekata. Uključivanje škola u pisanje i provedbu projekata Europske unije predstavlja veliki izazov i uvođenje novih promjena. Uloga ravnatelja u procesu vođenja promjena u školama je ključna. Kako bi učinkovito provodili promjene ravnatelji usmjeravaju djelatnike ka ostvarenju zajedničke vizije, motiviraju ih na uključivanje u razvoj škole, a time i u projekte. Jedan od najpoželjnijih modela vodstva vezan uz vođenje promjena i zajedničko djelovanje ravnatelja i zaposlenika transformacijski je stil vodstva. Cilj ovog rada je istražiti uspješnost srednjih škola u Hrvatskoj u apliciranju projekata financiranih iz Europskih strukturnih i investicijskih fondova te ispitati postoji li povezanost između transformacijskog stila vodstva ravnatelja i uspješnosti srednjih škola u apliciranju projekata na EU fondove. Analizom objavljenih odluka o financiranju projekata utvrđeno je da su srednje škole Varaždinske županije najuspješnije u apliciranju projekata iz Europskih investicijskih i strukturnih fondova i po broju i po vrijednosti projekata. Stoga je empirijsko istraživanje provedeno intervjuiranjem ravnatelja srednjih škola Varaždinske županije, te su utvrđene ključne značajke vodstva uspješnih srednjih škola u apliciranju projekata na fondove Europske unije. Procjenom stila vodstva pomoću Višefaktorskog upitnika rukovođenja testirala se prisutnost transformacijskog stila vodstva ravnatelja i ispitala povezanost sa uspješnošću u apliciranju projekata na ESI fondove. Provedenim empirijskim istraživanjem potvrđeno je da ravnatelji Varaždinske županije koji su najuspješniji u apliciranju projekata na EU fondove posjeduju visoku razinu transformacijskog vodstva, tj. potvrđena je prva hipoteza H1, da postoji međusobna povezanost transformacijskog stila vodstva ravnatelja srednjih škola i uspješnosti srednjih škola u apliciranju projekata na fondove Europske unije. Rezultati istraživanja nisu potvrdili drugu i treću hipotezu kojima se pretpostavilo da je transformacijski stil vodstva ravnatelja više povezan uz veći broj i veću vrijednost odobrenih projekata EU nego transakcijski stil vodstva.
Sažetak (engleski) With the accession of the Republic of Croatia to the European Union and the opening of the European Structural and Investment Funds, secondary schools were given new opportunities for improvement, but also have faced new challenges in successful project applications. Involving schools in writing and implementing the European Union funded projects presents a major challenge and brings many changes. The role of the headmaster in implementing changes is crucial. To implement changes successfully, the headmasters direct employees towards completion of mutual vision, motivate them to participate in school development, as well as in the projects. One of the most desirable models of leadership related to change implementations and mutual actions of the headmasters and employees, is the transformational leadership style. The purpose of this paper is to examine secondary schools’ effectiveness in applying projects to European structural and investment funds and to examine if there is a connection between the transformational leadership style of the headmasters and the success of secondary schools in applying the projects to the EU funds. Analysis of the published financing decisions has shown that Varaždin county schools have been the most successful in applying the projects to European Structural and Investment funds, both in number and value of the projects. Therefore, an empirical research has been undertaken in Varaždin County, by interviewing secondary school headmasters, aiming to find the key qualities of leadership in schools successful in applying projects to the EU funds. Assessment of the leadership style using the Multifactor leadership questionnaire, tested the presence of transformational leadership style and examined the connection of this style with the success in applying to the aforementioned funds. This empirical research proved that the secondary school headmasters in Varaždin county who have been the most successful in applying projects to the EU funds share a high level of transformational leadership style, and that there is a connection between the transformational leadership style of secondary school headmasters and the schools’ success in applying projects to the EU funds, which proved the first hypothesis H.1 as true. The second and third hypothesis, which assumed that transformational leadership style of headmasters is more related to higher number and higher value of the approved projects than transactional leadership style, have not been confirmed by this research.
Ključne riječi
vođenje i upravljanje u obrazovanju
stilovi vodstva
teorija cijelog raspona rukovođenja
Višefaktorski upitnik rukovođenja
EU fondovi
ESI fondovi
Ključne riječi (engleski)
leadership and management in education
leadership styles
Full range of leadership
Multifactor leadership questionnaire
EU funds
European Structural and Investment funds
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:857629
Studijski program Naziv: Vođenje i upravljanje odgojno-obrazovnom ustanovom Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: poslijediplomski specijalistički Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a specijalist/ica vođenja i upravljanja odgojno-obrazovnom ustanovom (univ. spec. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-03-17 08:16:45