Naslov Primjena plesnih sadržaja u radu s djecom predškolske dobi
Naslov (engleski) Application of dance content in work with preschool children
Autor Anita Kolčeg
Mentor Donata Vidaković Samaržija (mentor)
Član povjerenstva Jelena Alić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Gordana Ivković (član povjerenstva)
Član povjerenstva Donata Vidaković Samaržija (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2022-03-18, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak Primjena glazbenih i plesnih sadržaja u radu s predškolskom djecom, prema različitim istraživanjima, ima značajan broj koristi za razvoj svakog djeteta. Razvojem civilizacije razvijao se i sam ples te njegova primjena u društvenom životu, ali i u odgojnim i obrazovnim procesima od najranije dobi. Kod djeteta predškolske dobi primjena plesnog sadržaja može utjecati na pozitivan cjelokupni kognitivni i fizički razvoj, stoga se svakako preporučuje primjena i glazbenog i plesnog sadržaja u svim odgojnim skupinama. Cilj rada je prikazati teorijski pojam plesa i njegov razvoj kroz društvo i edukaciju te utjecaj na motorički razvoj djeteta. Kroz empirijski dio rada istražena je učestalost provedbe plesnih sadržaja u radu s djecom predškolske dobi kod kuće i u predškolskim ustanovama te stavovi roditelja i odgojitelja o važnosti primjene plesnih sadržaja u radu s djecom predškolske dobi. Teorijski dio rada je izrađen korištenjem znanstvene metode analize, sinteze i kompilacije, dok su u empirijskom dijelu rada podaci obrađeni u programu Statistica i MS Excel te je korišten prikaz podataka pomoću histograma. U upitnicima za roditelje i odgojitelje, od kojih je bilo 119 roditelja i uže obitelji koji su ispunili upitnik i 98 odgojitelja došli smo do zaključka kako veliki broj roditelja potiče djecu na bavljenje različitim aktivnostima u slobodno vrijeme, a između svih navedenih aktivnosti je i bavljenje plesom. Odgojitelji kao i roditelj smatraju kako ples pozitivno utječe na samostalnost i samopouzdanje kod djece i motivira ih u različitim aktivnostima.
Sažetak (engleski) The application of music and dance content in working with preschool children, according to various studies, has a significant number of benefits for the development of each child. With the development of civilization, dance itself developed together with its presence in social life, but also in educational processes from an early age. In the case of a preschool child, the use of dance content can have a positive effect on the overall cognitive and physical development, so the use of both music and dance content in all educational groups is recommended. The aim of the paper is to present the theoretical concept of dance and its development through society and education, as well as the impact on the motor development of the child, together with the the attitudes of parents and educators about the importance of applying dance content in working with preschool children. Through the empirical part of the paper, the frequency of the implementation of dance content in work with preschool children at home and in preschool institutions is presented. The theoretical part of the paper was prepared using the scientific method of analysis, synthesis, compilation, while in the empirical part of the paper the data has been processed using programs as Statistica and MS Excel with presentation of data using histograms. In the questionnaires for parents and educators, of which 119 parents and close relatives who completed the questionnaire so as the 98 educators we concluded that a large number of parents encourage children to engage in various leisure activities, and among all these activities is dancing. Educators as well as parents believe that dance has a positive effect on the independence and self-confidence of children and motivates them in various activities.
Ključne riječi
Ples
plesne aktivnosti
plesni sadržaj
plesna igra
odgojitelj
roditelji
Ključne riječi (engleski)
Dance
dance activities
dance content
dance game
educator
parents.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:826975
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-07 08:39:37