Naslov Croatian English Teachers' Attitudes toward the Use of Computer Technology in L2 Teaching
Naslov (hrvatski) Stavovi nastavnika engleskog jezika u Hrvatskoj prema korištenju računalne tehnologije u nastavi engleskog jezika
Autor Ena Perko
Mentor Anna Martinović (mentor)
Član povjerenstva Sanja Škifić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anna Martinović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dino Dumančić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za anglistiku) Zadar
Datum i država obrane 2022-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Anglistika
Sažetak Since life in the 21st century has become unimaginable without computers and information technology, its influence on teaching practice has become the target of much research. This qualitative study aims to investigate the attitudes of English teachers towards using computer technology in L2 teaching in Croatia. Insight into these attitudes was gained from semistructured interviews with ten English teachers working in primary or secondary schools in Croatia. The results revealed that teachers generally have a positive attitude toward using computer technology in L2 teaching. Also, most teachers claim that the effect of computer technology on their students is motivational. Therefore, most teachers use computer technology to encourage student interaction or revise previously learned material. Teachers generally stated that they receive IT support from their fellow teachers, a Facebook group, and the many webinars organized by either the Croatian Education and Teacher Training Agency or the Croatian Ministry of Science and Education. When it comes to teachers' views on the impact of computers and information technology on their L2 teaching practice, most teachers agreed that using computer and information technology really makes the job of a teacher easier. Finally, though no significant differences in these issues were found based on the gender of teachers, a slight difference in opinions based on their age and duration of work experience was noticeable. In conclusion, this study identifies the limitations of the research and recommends further comparative research on the attitudes of Croatian students towards using computer technology in English language classes.
Sažetak (hrvatski) S obzirom da je naš život u 21. stoljeću postao nezamisliv bez uporabe računala i informacijske tehnologije, njezin utjecaj na nastavnu praksu je postao meta mnogih istraživanja. Cilj ovog kvalitativnog istraživanja bio je ispitati mišljenja nastavnika engleskog jezika u Hrvatskoj o korištenju računalne tehnologije za vrijeme nastave engleskog jezika. Do uvida je došlo obavljanjem intervjua s deset nastavnika engleskog jezika, koji su u vrijeme intervjua bili zaposleni u nekoj od osnovnih ili srednjih škola u Hrvatskoj. Rezultati su otkrili da intervjuirani nastavnici općenito dijele pozitivan stav prema računalnoj tehnologiji u nastavi engleskog jezika. Također, većina njih pretpostavlja da ona ima motivirajući učinak na njihove učenike. Stoga, većina nastavnika često koristi računalnu tehnologiju kako bi poticali interakciju s učenicima ili ponovili prethodno usvojeno gradivo. Nastavnici su također izjavili kako uglavnom primaju informatičku podršku od svojih kolega, Facebook grupe, na nekim od mnogih webinarima koje je organizirala Agencija za odgoj i obrazovanje ili pak samo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Kada govorimo o mišljenju nastavnika o utjecaju računalne tehnologije na njihovu praksu poučavanja engleskog jezika, većina njih smatra kako korištenje računalne i informacijske tehnologije doista olakšava posao nastavnika. Naposljetku, iako nisu utvrđene znatne razlike u mišljenjima nastavnika s obzirom na njihov spol, primijećena je neznatna razlika u mišljenjima s obzirom na dob i trajanje radnog iskustva nastavnika. Konačno, ovaj rad završava navođenjem samog ograničenja koje je imalo ovo istraživanje te preporukom o mogućem sličnom istraživanju koje bi se odnosilo na ispitivanje stavova učenika o računalnoj tehnologiji u nastavi engleskog jezika.
Ključne riječi
Computer assisted language learning (CALL)
attitudes of L2 English teachers
use of CTI in L2 classrooms
Ključne riječi (hrvatski)
računalno potpomognuto učenje jezika
stavovi nastavnika engleskog jezika
upotreba računalne i informacijske tehnologije
Jezik engleski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:067587
Studijski program Naziv: Anglistika (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički, znanstveni Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije engleskog jezika i književnosti (mag. educ. philol. angl.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-07-18 07:39:45