Naslov Društvene mreže kao alat digitalnog marketinga
Naslov (engleski) Social Networks as Digital Marketing Tool
Autor Lana Klanac
Mentor Aleksandra Krajnović (mentor)
Član povjerenstva Mladen Rajko (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Aleksandra Krajnović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Zdrilić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2022-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Društvene mreže naglo su se razvile tijekom proteklog desetljeća te neprestano utječu na životni stil ljudi i njihove odluke. Također, snažan utjecaj imaju i na poslovni sektor. Razvitkom društvenih mreža, horizontalno se razvija i marketing. Digitalni marketing kakvog danas poznajemo, u mnogo čemu se razlikuje od tradicionalnog. Društvene mreže danas ne služe samo kao kanal komunikacije i povezivanja, već kao mjesto na kojem se odvija kupnja te oglašavanje raznih proizvoda i usluga. Iz tog razloga, ovaj rad je fokusiran na mogućnosti koje nude društvene mreže kao alat digitalnog marketinga. Trenutna pandemijska situacija u kojoj se nalazimo također je poduprla razvoj i osnaživanje digitalnog marketinga te internetske trgovine. Nastankom interneta pojavile su se i društvene mreže koje su danas preplavljene različitim sadržajima. Utjecajne osobe, poznatije kao influenceri, pronašle su svoje mjesto na društvenim mrežama. Marketinške tvrtke prepoznale su prednosti poslovanja s influencerima te se danas influenceri najviše angažiraju radi oglašavanja i promoviranja proizvoda i usluga. Nekadašnji WOM, danas e-WOM snažan je alat kojim se mnoge marketinške tvrtke služe. Upravo su influenceri zaslužni za širenje i poticanje e-WOM-a putem društvenih mreža. e-WOM smatra se najefektivnijim načinom širenja informacija o proizvodima i uslugama te mu kupci više vjeruju naspram tradicionalnih medijskih kanala, poput radija i TV-a. Pomoću već provedenih istraživanja, potvrđen je snažan utjecaj kojeg influenceri imaju nad korisnicima društvenih mreža.
Sažetak (engleski) Social networks have evolved rapidly over the past decade and they are constantly and continually influencing people’s lives and decisions. They also have a strong impact on the business sector. With the development of social networks, marketing has developed horizontally. Marketing (digital) as we know it, today is very different from traditional. Social networks today do not only serve as a channel of communication and connection, but a place where the purchase and advertising of various products and services takes place. For this reason, this Master's Thesis will focus on the opportunities provided by social networks as a tool for digital marketing. The current pandemic situation has also supported the development and empowerment of digital marketing and online commerce. With the advent of the Internet, social networks were created and today are flooded with various content. Influential people better known as influencers have found their place on social media. Marketing companies have recognized the benefits of doing business with influencers, and today influencers are mostly used to advertise and promote products and services. Formerly WOM, today e-WOM is a powerful tool used by many marketing companies. Influencers are the one responsible for spreading and encouraging e-WOM through social networks. It is considered the most effective way to disseminate information about products and services, and customers trust it more than traditional media channels such as radio and TV. Based on the considered research, the strong influence that influencers have on social network users will be confirmed.
Ključne riječi
digitalni marketing
društvene mreže
influenceri
internet
e-WOM
Ključne riječi (engleski)
digital marketing
social networks
influencers
internet
e-WOM
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:813415
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-10-14 15:46:36