Naslov Prikaz obitelji i odgoja u animiranim filmovima
Naslov (engleski) Representation of Family and Upbringing in Animated Films
Autor Tena Alić
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Rozana Petani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2021-10-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Glavna tema istraživača obiteljske pedagogije je obitelj i obiteljski odgoj. Mnogobrojne društvene, političke i gospodarske promjene utjecale su na razvoj i viđenje obitelji kroz povijest. Tako su se dolaskom današnjeg, modernog doba, uz tradicionalnu, pojavili i novi oblici alternativnih oblika obitelji. S obzirom na mnoge tehnološke promjene koje se događaju u današnje doba, djeca i mladi su neprestano izloženi utjecaju tehnologije i medija. Roditelji često u svom odgoju koriste tehnologiju kako bi zaokupili, zabavili ili smirili djecu dajući im da gledaju razne crtane i animirane filmove. Upravo radi toga, u ovom je diplomskom radu metodom analize sadržaja analizirano sedam animiranih filmova. Osnovni cilj bio je analizirati i prepoznati oblik obitelji u animiranom filmu, stil odgoja koji roditelji koriste te ispitati vrijednosti koje se prenose unutar obitelji, ali i društva. Rezultati istraživanja su pokazali kako se u animiranim filmovima, uz tradicionalnu, pojavljuju i alternativni oblici obitelji te da roditelji koriste sve stilove odgoja, iako neki nisu primjereni i adekvatni za razvoj pojedinca. Također, u filmovima se prenose podjednako i pozitivne i negativne vrijednosti koje mogu utjecati na dječju percepciju i razmišljanja. Međutim, ovdje još jednom dolazi do izražaja uloga i utjecaj roditelja koji bi trebali pojasniti djeci razliku između dobrog i lošeg te postaviti pravila i ograničenja o korištenju tehnologije.
Sažetak (engleski) The main topic of family pedagogy researchers is the family and parenting styles in child rearing. Numerous social, political, and economic changes have influenced the development and vision of the family through history. Given the many technological changes that are happening today, children and young people are constantly exposed to the influence of technology and the media. Parents often use technology in their upbringing to engage, entertain or calm children by letting them watch a variety of cartoons and animated films. Therefore, in this thesis, seven animated films were analysed by the method of content analysis. The main purpose was to analyse and recognize the form of the family in each animated film, the style of upbringing that parents use and to examine the values that are transmitted within the family, and also in society. The results showed that in animated films, in addition to the traditional, alternative forms of family also appear, and that parents use all styles of upbringing, although some of them are not appropriate and adequate for the development of the individual. Also, the films convey both positive and negative values that can affect a child’s perception and thinking. However, here once again comes to the foreground the role and influence of parents who should explain to children the difference between good and bad and set rules and restrictions on the use of technology.
Ključne riječi
obitelj
alternativni oblici obitelji
stilovi odgajanja
vrijednosti
animirani filmovi
Ključne riječi (engleski)
family
alternative family
parenting styles
values
animated films
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:414582
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-10 14:52:47