Naslov Nagrađivanje zaposlenika u funkciji povećanja motiviranosti i učinkovitosti poslovanja
Naslov (engleski) Rewarding employees in the function of increasing business motivation and efficiency
Autor Rea Šimunović
Mentor Ivica Zdrilić (mentor)
Član povjerenstva Aleksandra Krajnović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivica Zdrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Mladen Rajko (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za ekonomiju) Zadar
Datum i država obrane 2022-05-25, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Danas, kada je konkurencija globalna i ne postoji zaštićeni dio organizacije, poduzeća moraju težiti besprijekornim proizvodima i uslugama kako bi bili konkurentni u tržišnoj utakmici. Iz tog razloga vlasnici velikih organizacija zapošljavaju menadžere koji se brinu da konačni proizvod ili usluga ostvare zadovoljstvo kod kupaca. Stoga je neminovno naglasiti važnost zadovoljnih zaposlenika. Radna snaga jedan je od glavnih resursa organizacije, a može se reći i najvažniji. Bez dobrih radnika nema ni dobrih proizvoda ili usluga i zato u svakoj uspješnoj organizaciji postoji menadžment ljudskih potencijala koji se brine o zaposlenicima, proučava ih i analizira. Zbog uviđanja sve veće važnosti da je u poslovnom svijetu sve više nužno posvetiti pažnju radnicima, umjesto samo kupcima, menadžeri moraju znati kako ih učiniti zadovoljnijima, odnosno motiviranima. Menadžeri si moraju postaviti pitanje kako oni mogu motivirati svoje zaposlenike? Kao odgovor na to pitanje menadžment u organizaciji mora uspostaviti sustav korištenja motivatora i motivacijskih čimbenika kojima će poticati zaposlenike na aktivnosti svih vrsta. Ti motivatori mogu biti materijalni i nematerijalni. Dugo se vjerovalo da je materijalno nagrađivanje zaposlenicima najvažnije. No, ispostavilo se da ono može zadržati zaposlenika na radnom mjestu i motivirati ga da i dalje postiže dobre rezultate, ali u većini slučajeva neće potaknuti zadovoljstvo radnika radnim mjestom i motivirati ga da postigne svoj maksimum. Materijalno nagrađivanje zadovoljava samo primarne ljudske potrebe, ali ne i one višeg reda. Iz tog razloga sve više menadžera se okreće korištenju nematerijalnog nagrađivanja kao stimulaciju zadovoljstva i motiviranosti. No, ne utječe svaka nagrada jednako na svakog zaposlenika i treba dobro proučiti zaposlenika pa tek onda odabrati sustav nagrađivanja koji će se primjenjivati na njemu. Zaposlenici se mogu nagraditi materijalno izravno putem same plaće, bonusa i naknada, ali i neizravno stipendijama, specijalizacijom, radnim autom, mirovinskim osiguranjem i zdravstvenom zaštitom te na mnoge druge načine. S druge strane, od oblika nematerijalnog nagrađivanja najčešće se koriste sigurnost posla, pružanje zanimljivijih poslova radnicima, pružanje mogućnosti napredovanja, fleksibilnog radnog vremena i rada od kuće. Često zanemarivana, a jedna od najvažnijih nagrada je besplatna, a postiže velike rezultate. To su pohvala i povratna informacija. Važnost nagrađivanja istaknuta je kroz nekoliko primjera iz prakse.
Sažetak (engleski) Today, when the market competition is global and there is no protected part of the organization, companies must strive for flawless products and services in order to be considered eligible in the vast marketing competition. For this reason, the owners of large organizations hire managers who make sure that the final product or service achieves total customer satisfaction. It is therefore inevitable to emphasize the importance of satisfied employees. The workforce is one of the main resources of the organization, and it can be said that it is the most crucial part of it. Without good workers there are no good products or services and that is why in every successful organization there is human resources management that studies, takes care of and analyzes its workers. Recognizing the growing importance of paying more attention to employees in the business world, rather than just customers, managers need to know how to keep them happy and motivated. Managers need to ask themselves how can they motivate their employees? In response to this question, the management of the organization must establish a system of using motivators and motivational factors that will encourage employees to do all kinds of activities (team building). These motivators can be tangible or intangible. It has long been believed that material rewarding of employees is paramount. But it turns out that it can keep an employee in the workplace and motivate him to continue to achieve good results, although in most cases it will not boost the employees satisfaction with the job and motivate him or her to achieve their maximum potential. Material reward satisfies only the primary human need, but not those needs of a higher order. For this reason, more and more managers are turning to the use of intangible rewards as a stimulus for satisfaction and motivation. However, not every reward affects every employee equally and one should study the employee well and only then choose the reward system that will benefit and satisfy that specific employee. Employees can be rewarded materially directly through salaries, bonuses and benefits, but also indirectly through scholarships, specializations, work cars, pension insurance and health care, etc. On the other hand, the most common forms of intangible rewards are job security, providing workers with more stimulating jobs, providing opportunities for advancement, flexible working hours and work from home. Often neglected, and one of the most important prizes is free, and it achieves great results. These rewards are praise and good feedback. The importance of rewarding has been highlighted through several examples from practice.
Ključne riječi
motivacija
materijalno nagrađivanje
nematerijalno nagrađivanje
Ključne riječi (engleski)
motivation
tangible reward
intangible reward
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:222897
Studijski program Naziv: Menadžment Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-15 14:32:50