Naslov Nastava matematike u nižim razredima osnovne škole nakon 1972. godine
Naslov (engleski) Teaching mathematics in the lower grades of elementary school after mathematical reform in 1972
Autor Maria Jonjić
Mentor Maja Cindrić (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Cindrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2023-03-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti)
Sažetak U ovom diplomskom radu prikazana je obrazovna reforma iz 1972. godine, s naglaskom na promjene u nastavi matematike nižih razreda osnovne škole. Na samom početku ukratko su opisani društveni i ekonomski razlozi koji su uvjetovali pokretanje promjena u odgojno-obrazovnom sustavu. Opisana je reforma New Math koja je tijekom 1960-ih godina unijela promjene u nastavni plan i program matematike u SAD-u. New Math pokretom se u nastavu matematike uvode novi sadržaji, kako bi se njen plan i program obogatio te kako bi u skladu pratio tehnološki napredak. Zatim su prikazani socio-ekonomski uvjeti u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj, koji u doveli do izmjene i unaprjeđenja plana i programa iz 1958. te stvaranja novog plana i programa 1972. godine. Opisane su i objašnjene promjene koje je novi plan i program donio u nastavu matematike nižih razreda osnovne škole. Navedene su njegove odrednice, definirani cilj i zadaci te prikazan raspored gradiva i način rada u nastavi. Istaknute su promjene koje su se javile novim planom i programom te su uspoređeni i analizirani zadaci iz udžbenika i zbirki zadataka. Na samom kraju plan i program iz 1972. uspoređen je s današnjim kurikulumom, odnosno odgojno-obrazovnim ishodima današnje nastave matematike. Također, analizirani su i uspoređeni primjeri zadataka iz udžbenika i ostalih nastavnih materijala iz 1972. s današnjima. Cilj ovog diplomskog je objasniti zašto je došlo do promjena u planu i programu nastave matematike te kakve su one bile.
Sažetak (engleski) This diploma thesis presents the educational reform from 1972 with an emphasis on teaching mathematics in the lower grades of elementary school. At the very beginning, the social and economic reasons that led to the initiation of changes in the educational system, are briefly described. Also, the New Math reform, that took place in 1960s has been presented and briefly described. With the New Math movement, new contents and methods are introduced into the teaching of mathematics, in order to enrich its curriculum and to keep pace with technological progress. Furthermore, the socio-economic conditions in the Socialist Republic of Croatia are presented. Those conditions led to the modification and improvement of the plan and program from 1958 and the creation of a new plan and program in 1972. The changes that the new plan and program brought up to the teaching of mathematics in the lower grades of elementary school are described and explained. Furthermore, the new plan and program’s determinants are listed, the goal and tasks are defined and the layout of the material and the way of working in class are shown. The changes derived by the new plan and program were highlighted, and math problems from textbooks were compared and analyzed. At the very end, the plan and program from 1972 was compared with today's curriculum. Also, task examples from textbooks and other teaching materials from 1972 were analyzed and compared with today’s materials. The aim of this thesis is to explain why and how the changes in the mathematic curriculum occurred in the first place there were changes in the mathematics curriculum and how the impact of those changes is represented in today’s teaching of mathematics.
Ključne riječi
plan
program
reforma
New Math
kurikulum
matematika
Ključne riječi (engleski)
plan
program
reform
New Math
curriculum
mathematics
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:990244
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-04 13:45:35