Naslov Roditeljski pogled na darovitost učenika: izazovi, očekivanja i obrazovne aspiracije
Naslov (engleski) Parents' view of student giftedness: challenges, expectations and educational aspirations
Autor Andrea Đuderija
Mentor Daliborka Luketić (mentor)
Član povjerenstva Matilda Karamatić Brčić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Daliborka Luketić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2022-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Darovitost podrazumijeva skup osobina koje pojedince čine naprednijima od svojih vršnjaka u jednom ili više područja. Radi svojih specifičnih sposobnosti i interesa, da bi njihove potrebe bile zadovoljene, darovita djeca zahtijevaju poseban unutarnastavni pristup. Roditeljska perspektiva prepoznata je kao bitna stavka da bi se kvaliteta odgojnoobrazovnog procesa poboljšala jer su roditelji oni koji imaju glavnu ulogu u životu djeteta i kao takvi najbolje prepoznaju njihove potrebe. Cilj ovog diplomskog rada je dobiti roditeljsku perspektivu o prilagođenosti školskog sustava darovitoj djeci, pobliže vidjeti koji su izazovi s kojima se roditelji svakodnevno susreću, koja su njihova očekivanja i kakve aspiracije prema nastavku obrazovanja imaju. Kvalitativno istraživanje provedeno je na namjernom uzorku od 12 roditelja darovite djece u obliku polustrukturiranog intervjua. Rezultati su pokazali kako se redovni odgojno-obrazovni proces bazira na potrebama prosječnog djeteta, a darovita djeca, koja spadaju u skupinu djece s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, još uvijek ne dobivaju dovoljno prilagođen pristup. Darovitost danas još uvijek ostaje nedovoljno istražen fenomen s manjkom implementacije kvalitetnih obrazovnih politika u praksi. Kao potencijalno rješenje predlaže se izrada individualiziranog plana i programa od strane nastavnika i stručnih suradnika, ali takva vrsta pristupa još uvijek izostaje u modernom školstvu. Republika Hrvatska trebala bi slijediti primjer visokorazvijenih zemalja koje ulažu u darovitu djecu i smatraju ih bitnim resursom za društveni napredak. Za sada sve ostaje uglavnom na teorijskim smjernicama koje, iako ispunjavaju sve potrebne predispozicije za razvoj darovite djece, nisu adekvatno provedene u praksi.
Sažetak (engleski) Giftedness implies a set of traits that make individuals more advanced than their peers in one or more areas. Because of their specific abilities and interests, in order for their needs to be met, gifted children require a special intracurricular approach. The parental perspective is recognized as an important item in order to improve the quality of the educational process, because parents are the ones who play the main role in the child's life and, as such, best recognize their needs. The goal of this thesis is to get a parent's perspective on the adaptability of the school system to gifted children, to see more closely what are the challenges that parents face every day, what are their expectations and what aspirations they have for continuing their education. Qualitative research was conducted on a purposive sample of 12 parents of gifted children in the form of a semi-structured interview. The results showed that the regular educational process is based on the needs of the average child, while gifted children, who belong to the group of children with special educational needs, still do not receive a sufficiently adapted approach. Today, giftedness still remains an insufficiently researched phenomenon with a lack of implementation of quality educational policies in practice. As a potential solution, the creation of an individualized plan and program by teachers and professional associates is suggested, but this type of approach is still lacking in modern education. The Republic of Croatia should follow the example of highly developed countries that invest in gifted children and consider them an essential resource for social progress. For now, everything remains mainly on theoretical guidelines, which, although they meet all the necessary predispositions for the development of gifted children, are not adequately implemented in practice.
Ključne riječi
darovitost
roditeljska perspektiva darovitosti
odgojno-obrazovni proces
sadržaji za darovite
Ključne riječi (engleski)
giftedness
parental perspective of giftedness
educational process
contents for gifted people
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:045628
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-05-26 07:15:03