Naslov Značenje dječje igre iz perspektive roditelja i odgojitelja djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) The Meaning of Children’s Play from the Perspective of Parents and Kindergarten Teachers of Early and Preschool Children
Autor Iris Papac
Mentor Rozana Petani (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Rozana Petani (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2022-12-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Rano i predškolsko doba smatra se presudnim razdobljem za djetetov cjelokupni rast i razvoj, a igra kao dio odgojno-obrazovnog procesa omogućuje djeci zonu sljedećeg razvoja. Djeci rane i predškolske dobi treba osigurati pozitivno ozračje, siguran i miran prostor te prikladne uvjete za igru, kao i raznovrsne materijale primjerene različitim razvojnim stupnjevima. Ovaj diplomski rad bavi se tematikom značenja dječje igre iz perspektive roditelja i odgojitelja djece rane i predškolske dobi. U uvodnom dijelu nalazi se teorijski prikaz o navedenoj tematici, a u glavnom dijelu rada prikazana je metodologija. Glavni cilj istraživanja bio je ispitati značenje dječje igre iz perspektive roditelja i odgojitelja djece rane i predškolske dobi, te na temelju rezultata istraživanja utvrditi razlikuju li se mišljenja roditelja i odgojitelja o značenju i shvaćanju pojma dječja igra. Ukupno je provedeno 12 polustrukturiranih intervjua u kojima je sudjelovalo 6 roditelja i 6 odgojiteljica. U svrhu istraživanja korištena je metoda polustrukturiranog intervjua, a podatci su se obrađivali na temelju tri istraživačka zadataka, a to su redom: ispitati mišljenje roditelja i odgojitelja o shvaćanju pojma dječja igra iz njihove perspektive, ispitati mišljenje roditelja i odgojitelja o njihovoj ulozi i kompetencijama u provođenju i organiziranju igara te praćenju djeteta u igri i spontanoj igri, te naposljetku ispitati mišljenje roditelja i odgojitelja o potencijalnim poteškoćama u praćenju i organiziranju dječje igre. Protokol istraživanja izrađen je na temelju unaprijed smišljenih istraživačkih pitanja koji se nalaze u prilogu rada. Rezultati istraživanja pokazuju kako ispitanice dijele mišljenje o shvaćanju i značenju pojma dječje igre. Isto tako, ispitanice smatraju da su dovoljno kompetentne za provođenje igre s djecom. Na kraju, ispitanice navode kako se nisu susretale s većim poteškoćama u praćenju i organiziranju dječje igre
Sažetak (engleski) The early and preschool age is considered a crucial period for the child’s overall growth and development, and play as part of the educational process provides children with the zone of the next development. Children of early and preschool age should be provided with a positive atmosphere, a safe and quiet space and suitable conditions for play, as well as a variety of materials suitable for different levels of development. This graduate thesis deals with the topic of the meaning of children’s play from the perspective of parents and kindergarten teachers of early and preschool children. The introductory part presents a theoretical presentation on the mentioned topic, and the methodology is presented in the main part of the thesis. The main goal of the research was to examine the meaning of children’s play from the perspective of parents and kindergarten teachers of children of early and preschool age, and based on the results of the research to determine whether the opinions of parents and kindergarten teachers differ on the meaning and understanding of the term children’s play. A total of 12 semi-structured interviews were conducted in which 6 parents and 6 kindergarten teachers participated. For the research, a semi-structured interview method was used, and the data were processed based on three research tasks, namely: to examine the opinion of parents and kindergarten teachers about the understanding of the concept of children’s play from their perspective, to examine the opinion of parents and kindergarten teachers about their role and competencies in conducting and organizing games and monitoring the child in play and spontaneous play, and finally to examine the opinion of parents and kindergarten teachers about potential difficulties in monitoring and organizing children’s play. The research protocol was created based on preconceived research questions that are attached to the thesis. The results of the research show that the participants share their opinion on the understanding and meaning of the term children’s play. Likewise, the participants believe that they are competent enough to play with children. Finally, the participants stated that they did not encounter major difficulties in monitoring and organizing children’s play.
Ključne riječi
dijete
dječja igra
roditelji
odgojitelji
Ključne riječi (engleski)
child
children’s play
parents
kindergarten teachers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:487372
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra pedagogije (mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-06-20 13:03:24