Naslov Razlike u pojedinim motoričkim sposobnostima učenika sa specifičnim teškoćama u učenju i učenika urednog razvoja
Naslov (engleski) Differences in individual motor abilities of students with specific learning difficulties and students with regular development
Autor Lara Trošelj
Mentor Donata Vidaković Samaržija (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Alić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Donata Vidaković Samaržija (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2023-06-21, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Kineziologija
Sažetak U današnje vrijeme teškoće u učenju postale su jedne od najzastupljenijih teškoća u obrazovanju. Sve je više učenika kojima se dijagnosticira jedna od teškoća već u nižim razredima osnovne škole. Učitelji imaju veliku ulogu tijekom procesa otkrivanja, ali i u daljnjem procesu kako bi učenik što bolje svladao svoje prepreke. Takvim učenicima, motoričke sposobnosti mogu biti smanjene te su skloniji većem stresu i strahu od neuspjeha od druge djece. Važno je da se s učenicima koji imaju teškoće u učenju radi na razvijanju motoričkih sposobnosti kako bi s veseljem sudjelovali u svim aktivnostima. Primarni cilj ovog istraživanja je procijeniti motoričke sposobnosti učenika sa specifičnim teškoćama u učenju i bez teškoća u učenju, te ih usporediti s normativnim vrijednostima. Sekundarni cilj istraživanja je utvrditi značajnost razlika u pojedinim motoričkim sposobnostima s obzirom na postojanje ili ne postojanje pojedine teškoće u učenju. Istraživanje je provedeno na ukupno 101 učenika (47 učenika trećih razreda i 54 učenika četvrtih razreda). Učenici su u vremenskom okviru od dva školska sata provodili sljedeće motoričke testove: podizanje trupa iz ležećeg položaja, poligon natraške, taping rukom, skok u dalj s mjesta, prenošenje pretrčavanjem, pretklon raznožno i stajanje na jednoj nozi. Izračunati su deskriptivni parametri te su motoričke sposobnosti učenika procijenjene odgovarajućim motoričkim testovima, uzimajući u obzir njihovu dob, spol i sposobnosti. Rezultati ukazuju na postojanje statistički značajne razlike u testovima poligona natraške, tapinga rukom, skoka u dalj s mjesta te testa stajanje na jednoj nozi. Testovi podizanja trupa iz ležećeg položaja, prenošenja pretrčavanjem i pretklon raznožno učenika sa specifičnim teškoćama u učenju i učenika urednog razvoja se nisu pokazali kao statistički značajni. Dobivenim rezultatima dobili smo uvid u motoričke testove na koje bi se trebala usmjeriti veća pozornost te po potrebi prilagodba sadržaja.
Sažetak (engleski) Nowadays, learning disabilities have become one of the most prevalent difficulties in education. There are more and more students who are diagnosed with one of the difficulties as early as lower grades of elementary school. Teachers have a big role in the discovery process, as well as in the further process of helping students overcome their obstacles as best as possible. For such students, their motor skills may be reduced and they could be more prone to stress and fear of failure compared to other children. It is important to work with students who have learning difficulties to develop their motor skills so that they can happily participate in all activities. The primary goal of this research is to assess the motor skills of students with specific learning disabilities and without learning disabilities, and to compare them with normative values. The secondary goal of the research is to determine the significance of differences in individual motor skills with regard to the existence or non-existence of a particular learning difficulty. The research was conducted on a total of 101 students (47 third graders and 54 fourth graders). During the two school hours, the students performed the following motor tests: lifting the trunk from a lying position, backbend polygon, hand tapping, long jump from a standing position, running over, various forward bends and standing on one leg. Descriptive parameters were calculated, and students' motor abilities were assessed with appropriate motor tests, taking into account their age, gender and abilities. The results showed that there is a statistically significant difference in the tests of the backflip polygon, hand tapping, long jump from a place and standing on one leg between students with and without specific learning disabilities. The tests of raising the trunk from a lying position, transferring by running and bending over between students with specific learning difficulties and students with normal development, weren't statistically significant. The obtained results gave us an insight into the motor tests that should be given more attention and, if necessary, adaptation of the content.
Ključne riječi
specifične teškoće u učenju
učenici
motoričke sposobnosti
razlike
Ključne riječi (engleski)
specific learning difficulties
students
motor skills
differences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:955546
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-03 07:34:37