Naslov Mišljenje roditelja o nasilju među vršnjacima
Naslov (engleski) Parents' opinion about peer violence
Autor Daniela Lenart
Mentor Violeta Valjan Vukić (mentor)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ante Delić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2023-06-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Vršnjačko nasilje čest je problem u većini osnovnih škola te se javlja u različitim oblicima. Važno je razlikovati povremeno dječje zadirkivanje i sukobe koji se javljaju u igri od namjernog nasilja koje je uzrokovano željom da se nekoga povrijedi. Roditelji imaju veliku ulogu u životu svakog djeteta pa tako i u situacijama nasilja. Oni svojom podrškom i razumijevanjem grade samopouzdanje kod djeteta, na taj će način dijete znati da nije ono odgovorno za tuđa nasilna i neugodna ponašanja te će biti spremnije na optimalnu reakciju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati mišljenja roditelja o pojavnosti nasilja među djecom u školama, ispitati njihove postupke u situacijama nasilja (u koja su uključena njihova djeca) te ispitati mišljenja o angažmanu škole pri rješavanju problema nasilja. Pojavnost nasilja među djecom ispitana je roditeljskom procjenom sa tri gledišta: nasilje koje je načinjeno njihovoj djeci, nasilje koje je njihovo dijete manifestiralo te nasilje koje dijete primjećuje (uloga promatrača). Mišljenja roditelja ispitana su anketnim upitnikom putem Interneta, prikupljeno je 120 odgovora roditelja djece od prvog do petog razreda, iz cijele Hrvatske. Prema rezultatima najviše procijenjenog nasilja je u situacijama kada dijete primjećuje nasilje dok je najmanje procijenjenog nasilja koje je manifestirano od strane djece ispitivanih roditelja. Postupci roditelja u trenucima nasilja pokazali su se vrlo raznoliki te pod utjecajem raznih faktora koje određuje situacija nasilja u kojoj se njihovo dijete našlo. Naposljetku, odgovori upućuju na nešto više roditelja koji su zadovoljni angažmanom škole premda se većina roditelja „djelomično slaže“ s navedenim tvrdnjama.
Sažetak (engleski) Peer violence is a common problem in most elementary schools and occurs in different forms. It is important to distinguish between children's occasional teasing and conflicts that occur in play from intentional violence that is caused by the desire to hurt someone. Parents play a big role in every child's life, including in situations of violence. With their support and understanding, they build self-confidence in the child, in this way the child will know that he is not responsible for other people's violent and unpleasant behavior and will be more ready to react optimally. The aim of this research was to examine parents' opinions about the occurrence of violence among children in schools, to examine their actions in situations of violence (in which their children are involved) and to examine their opinions about the school's involvement in solving the problem of violence. The occurrence of violence among children was examined by parental assessment from three points of view: violence that was done to their children, violence that their child manifested, and violence that the child noticed (the role of an observer). Parents' opinions were examined using a questionnaire via the Internet, 120 responses from parents of children from the first to the fifth grade, from all over Croatia, were collected. According to the results, the highest estimated violence is in situations when the child notices violence, while the lowest estimated violence is manifested by the children of the questioned parents. The actions of parents in moments of violence proved to be very diverse and under the influence of various factors determined by the situation of violence in which their child found himself. Finally, the responses indicate that more parents are satisfied with the school's involvement, although the majority of parents "partially agree" with the stated statements.
Ključne riječi
vršnjačko nasilje
roditelji
uloga roditelja
procjena roditelja
postupci
angažman škole
Ključne riječi (engleski)
peer violence
parents
role of parents
assessment of parents
procedures
involvement of the school
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:706855
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-03 08:50:37