Naslov Percepcija hrvatskih potrošača prema proizvodima iz zemalja njemačkog govornog područja
Naslov (engleski) The perception of Croatian consumers towards products from German-speaking countries
Autor Filip Znaor
Mentor Tomislav Krpan (mentor)
Mentor Božena Krce Miočić (komentor)
Član povjerenstva Tomislav Klarin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tomislav Krpan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Gabrijela Vidić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za turizam i komunikacijske znanosti) Zadar
Datum i država obrane 2023-06-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovim radom želi se istražiti utječe li sam jezik kao komunikacijski fokus interesnih skupina na percipiranu vrijednost proizvoda ili usluga te afirmira li to povezanost Hrvatske i zemalja njemačkog područja u društvenom ili ekonomskom smislu. Kad se u obzir uzme duga povijest Hrvatske sa zemljama njemačkog govornog područja, dalo bi se naslutiti da će potrošači u Republici Hrvatskoj češće biti usmjereni prema proizvodima koji potječu iz prethodno spomenutih područja zbog dugogodišnjih teritorijalnih, gospodarskih i kulturnih veza, dosadašnjih pozitivnih iskustava ili pak općih karakteristika percipirane kvalitete vezanih uz imidž tih zemalja. No pitanje je koliko to zapravo utječe na konačnu odluku o kupnji te dovodi li to do znatno drukčije perspektive o asociranim dobrima naspram neoznačenih dobara. Glavni cilj ovog istraživanja je: analizirati, ispitati i utvrditi kako proizvodne marke koncipirane na njemačkom jeziku konstruiraju i mijenjaju percepciju domicilnih kupaca o kvaliteti i validnosti
tih predmeta razmjene. U skladu s tim, koncipirani su i sljedeći podciljevi:
- Analizirati korelaciju korištenja njemačkog jezika u nazivu proizvoda i pozitivne percepcije potrošača
- Istražiti je li zemlja podrijetla proizvoda ključan element u pozitivnoj percepciji istoga
- Utvrditi poveznice njemačkih brendova i njihovog imidža u Hrvatskoj.
Od pojma promocije, preko percepcije pa sve do razlika u pristupima pri stvaranju i komuniciranju vrijednosti dobara između različitih nacija, ovaj rad će nastojati dati kompaktan odgovor na ranije istaknutu problematiku kako bi na posljetku stvorio podlogu za provođenje daljnjih istraživanja u različitim ekonomskim i kulturnim sferama.
Sažetak (engleski) The goal of this paper is to determine whether or not a language as a communicatory focal point of interactions between groups of interest alters the perceived value of a product or service, as well as determine if that affirms a societal or economic connection between Croatia and Germany in particular. When the lengthy history between Croatia and German-speaking countries is taken into account, one would think that Croatian consumers would more frequently be driven to purchase products originating from the aforementioned areas, due to a number of reasons like lengthy territorial, economic and cultural relations, positive past experiences or even general characteristics of a perceived quality being linked to the image of those very countries. But the question that remains is how much this actually affects the decision behind a purchase, or if it leads to a distinctly different perspective on the associated goods compared to unmarked ones. The main goal of this research is to: analise, examine and determine how product brands conceived in German construct or alter the perception of native consumers regarding the quality and validity of those products. In accordance to that, the following subgoals were also conceived:
- Analise the correlation between the use of the German language in a product name and
the positive perception of a consumer
- Examine whether or not a product's country of origin plays a crucial role in the positive
perception of said product
- Determine the correlations between German brands and their image in Croatia.
From the concept of advertising, to perception, all the way to the difference in approach in the creation and the process of communicating an item's values across different nations, this paper will strive to offer a concrete answer to the paradigm mentioned earlier so that it could serve as a foundation to conduct further research in different economic and cultural spheres.
Ključne riječi
percepcija
jezik
marketing
potrošači
Hrvatska
Njemačka
proizvodi
Likert
Hi-kvadrat.
Ključne riječi (engleski)
perception
language
marketing
consumers
Croatia
Germany
products
Likert
Chi-squared.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:532992
Studijski program Naziv: Poduzetništvo u kulturi i turizmu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra ekonomije (mag. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-03 09:11:26