Sažetak | Cilj ovog diplomskog rada je utvrditi ovladanost pravopisnom normom među učenicima četvrtih razreda Zadarske županije, odnosno utvrditi stupanj ovladanosti pravopisnom normom među učenicima gradskih i seoskih škola. Ovim radom također će se utvrditi razlika u ovladanosti pravopisnom normom među ispitanim djevojčicama i dječacima. U teorijskom dijelu rada definirat će se pojam hrvatskoga standardnog jezika, njegov povijesni razvoj te osnovni normativni priručnici s naglaskom na pravopisnom priručniku kao temelju ovog diplomskog rada. Nadalje, navodi se pregled pravopisne norme s navođenjem osnovnih pravopisnih pravila. U radu je, također, prikazan dio Kurikula nastavnoga predmeta Hrvatski jezik iz 2019. koji zapravo prikazuje koje pravopisne elemente i norme učenici trebaju usvojiti tijekom prva četiri razreda osnovnoškolskog obrazovanja. Navode se pravopisni sadržaji udžbenika od prvog do četvrtog razreda te pravopisne vježbe i zadaci u nastavi Hrvatskoga jezika. U istraživačkom dijelu radu obrađuju se podaci te se iznose rezultati ukupnog istraživanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 50 učenika. U istraživanju je sudjelovala jedna gradska škola Zadarski otoci te seoska škola Braća Ribar Posedarje koja se sastoji od pet područnih škola – Islam Latinski, Podgradina, Ždrilo, Slivnica Donja i Slivnica Gornja. Instrument istraživanja je pisana provjera sastavljena od 10 zadataka koji uključuju pravilno pisanje glasova č, ć, đ, dž, skupova ije/ je/ e, interpunkcijskih znakova, zatim pravilno pisanje velikog i malog početnog slova u imenima gradova, stanovnika, naseljenih mjesta, trgova, parkova, crkvi te naslova knjiga, pravilno pisanje niječnice, te uvećanica i umanjenica. |
Sažetak (engleski) | The aim of thesis is to determine the mastery of the spelling norm amoung fourth graders in Zadar Conuty. That is, to detemine the degree of mastery of the spelling norm among students of urban and rural schools. This work will also determine the difference in the mastery of the spelling norm between the examined girls and boys. In the theoretical part of the work, the concept of the Croatian standard language, it's histrorical development, and the basic normative manuals with an emphasis on the spelling manual will be defined as the basis of this thesis. Furthermore, an overview of the spelling normi s provided with the basic spelling rules. The paper also presents a part of the Curriculum of the Croatiaan language subject from 2019, which shows which spelling elements and norms students should adopt during the first four grades of primary school education. The spelling contents of the textbooks from the first to the fourth grade, as well as spelling exercises and tasks in Croatian language classes, are listed. In the research part of the paper, the dana is processes, and the results of the overall research are presented. One city school, Zadarski otoci and a rural school Braća Ribar Posedarje, consisting of five branch schools – Islam Latinski, Podgradina, Ždrilo, Slivnica Donja i Slivnica Gornja, participated in the research. The research instrument is a written test made up of 10 tasks that include the correct writing of the sounds č, ć, đ, dž, sets of ije/ je/ e, punctuation marks, then the correct writing of capital and small initial letters in the names of cities, residents, towns, squares, parks, churches and book titles, correct writing of the negative, and capital letters and diminutives letters |