Naslov Roditeljska podrška u učenju matematike
Naslov (engleski) Parental support in learning mathematics
Autor Ivona Tafra
Mentor Maja Cindrić (mentor)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mira Klarin (član povjerenstva)
Član povjerenstva Maja Cindrić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2023-07-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana INTERDISCIPLINARNA PODRUČJA ZNANOSTI Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Sažetak Tijekom odrastanja djeteta, roditeljima često brigu zadaje pitanje 'Kako će moje dijete u školu?'. Najbolje rješenje za olakšanje nove životne etape i roditelju i djetetu je podrška. Kako bi djetetu bio olakšan školski život potrebno je razumjeti potrebe djeteta, zainteresiranost, emocije. To razumijevanje se postiže odgajajući dijete, te slušajući djetetove potrebe. Glavno komunikacijsko sredstvo u djetinjstvu su emocije. Roditelji bi trebali osluškivati potrebe djece te biti prisutni u trenucima kad stvari ne idu kako treba, potom pomoći i riječima i djelima. Život u ubrzanom vremenu ne ide 'na ruku' toj tvrdnji. Upravo ta tvrdnja nam otvara jedno od pitanja a to je : Provode li roditelji dovoljno vremena sa svojim djetetom pripremajući ga za školske klupe? U školi djeci najčešću brigu zadaje Matematika, no je li uzrok tome stav njihovih roditelja, podrška koju dobivaju od roditelja pri učenju Matematike ili njihovi interesi o matematičkim istraživanjima? Upravo ta pitanja bila su cilj ovog istraživanja, kako bi se utvrdili roditeljski stavovi, podrška koju roditelji pružaju djeci pri učenju Matematike i dječji interesi o matematičkim aktivnostima. Istraživanje se provelo u lipnju,2023. na uzorku od 147 djece i 147 roditelja. Rezultati pokazuju da su roditeljska očekivanja o uspjehu djeteta u školi i realan uspjeh djeteta povezani, tako što su veća očekivanja roditelja to su i veći uspjesi djece. Također, utvrđena je negativna povezanost roditeljskih očekivanja i količine provedenog vremena sa djetetom učeći/pišući Matematiku. Roditeljska očekivanja su veća što manje provode vrijeme s djecom sudjelujući u matematičkim aktivnostima. Utvrđena je statistički značajna povezanost između stava roditelja i očekivanja i uspjeha djeteta. Roditelji koji imaju pozitivan stav imaju i veća očekivanja i djetetov uspjeh je veći.
Sažetak (engleski) When a child is growing up, parents often worry about the question 'How will it be when my child goes to school?' The best solution to enter the new life stage for both sides is support. In order to facilitate the child's school development, it is necessary to understand the child's needs, interests, and emotions. This understanding is achieved by raising a child and listening to the child's needs. The main instrumentality of communication in childhood are emotions. Parents should listen to their children's needs and be present when things are not going well, then help with words and actions. Life in an accelerated time does not go 'hands on' with that claim. This statement opens up one of the questions: Do parents spend enough time with their children preparing them for school? This question can also open the whole 'Pandora's box'. At school, children are often worried about Mathematics, but is the cause of this the attitude of their parents, the support they receive from their parents when learning Mathematics or their interests in mathematical activities? Exactly these questions were the goal of this research, in order to determine the listed values. The research was in June 2023. on a sample of 147 children and 147 parents. The results show that parental expectations about the child's success in school and the child's real success are related, so that the higher the parents' expectations are the greater the children's success will be. Also, a negative correlation between parental expectations and the amount of time spent with the child learning/writing Mathematics was determined. Parents' expectations are higher the less time they spend with their children participating in mathematical activities. A statistically significant conection was found between the parents' attitude and the child's expectations and success. Parents who have positive attitude have higher expectations and the child's success is higher.
Ključne riječi
roditeljska podrška
matematika
stavovi o matematici
matematičke aktivnosti
Ključne riječi (engleski)
parental support
mathematics
attitudes about mathematics
mathematical activities
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:588953
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-25 07:48:45