Naslov Vrednovanje u nastavi Prirode i društva
Naslov (engleski) Evaluation in the teaching of Nature and Society
Autor Ivona Jurica
Mentor Tamara Kisovar Ivanda (mentor)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marina Đira (član povjerenstva)
Član povjerenstva Tamara Kisovar Ivanda (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za učitelje) Zadar
Datum i država obrane 2023-09-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Vrednovanje je neizostavan dio u odgoju i obrazovanju. Vrednovanje nastavnog procesa je dužnost svakog učitelja. Vrednovanje možemo definirati kao prikupljanje podataka o učenicima u procesu učenja te razumijevanje postignute razine na kojoj se učenik nalazi (Jurjević Jovanović i sur., 2020.). Vrednovanje možemo podijeliti na formativno i sumativno vrednovanje. Smatra se da je formativno vrednovanje učinkovitije u daljnjem razvoju učenika od sumativnog vrednovanja jer aktivno uključuje učenike u nastavu. Fokus mu je na što boljem postizanju rezultata kod učenika na način da se daju kvalitetne povratne informacije. Sumativno vrednovanje daje konačni sud o znanju i vještinama djeteta te se izražava opisnom ili brojčanom ocjenom. Ocjena ne spada pod efikasne povratne informacije jer učenici ne dobiju odgovor što su savladali a što nisu. Na taj način ne dobiju kvalitetnu povratnu informaciju i nemaju daljnje smjernice za što uspješnije učenje. U empirijskom dijelu rada se analizira koliki je broj pitanja u dva udžbeniku različitih autora za 1. i 4. razred, koji se odnose pojedinačno na vrednovanje za učenje, vrednovanje kao učenje i vrednovanje naučenog te se povezuje s ishodima iz Nacionalnog kurikuluma za nastavni predmet Priroda i društvo. Udžbenici koje koristimo su Istražujemo naš svijet 1, Istražujemo naš svijet 4, Priroda, društvo i ja 1 i Priroda, društvo i ja 4.
Sažetak (engleski) Evaluation is an indispensable part of upbringing and education. Evaluating the teaching process is the duty of every teacher. Evaluation can be defined as the collection of data about students in the learning process and the understanding of the achieved level at which the student is (Jurjević Jovanović i sur., 2020.). Evaluation can be divided into formative and summative evaluation. It is considered that formative assessment is more effective than summative assessment because it actively involves students in teaching. His focus is on achieving the best possible results for students by providing quality feedback. Summative evaluation provides a final judgment on the child's knowledge and skills and is expressed as a descriptive or numerical evaluation. The assessment does not fall under effective feedback because the students do not get an answer as to what they have mastered and what they have not. In this way, they do not receive quality feedback and do not have further guidelines for successful learning. In the empirical part of the work, the number of questions in two textbooks of different authors for 1st and 4th grade, which refer individually to evaluation for learning, evaluation as learning and evaluation of what has been learned, is analyzed and is connected with the results from the National Curriculum for the subject Nature and society. The textbooks we use are Exploring Our World 1, Exploring Our World 4, Nature, Society and Me 1 and Nature, Society and Me 4.
Ključne riječi
vrednovanje
formativno vrednovanje
sumativno vrednovanje
kriterijsko vrednovanje
Priroda i društvo
Ključne riječi (engleski)
evaluation
formative evaluation
summative evaluation
criterion evaluation
Nature and society
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:745111
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani prijediplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra primarnog obrazovanja (univ. mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-10-27 13:25:47