Naslov Ulaganje u jezik i identitet Erasmus studenata u Torinu
Naslov (engleski) Investing in the language and identity of Erasmus students in Turin
Autor Josipa Vicković
Mentor Rea Lujić Pikutić (mentor)
Mentor Marijana Kresić Vukosav (komentor)
Član povjerenstva Lucija Šimičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mia Batinić Angster (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marijana Kresić Vukosav (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za lingvistiku) Zadar
Datum i država obrane 2023-10-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Opće jezikoslovlje (lingvistika)
Sažetak Ovaj diplomski rad temelji se na konceptu ulaganja u talijanski jezik i identitet Erasmus studenata u Torinu. Cilj ovog istraživanja je utvrditi na koji način Erasmus studenti u Italiju ulažu u talijanski jezik te protumačiti kako i koji sociološki aspekti utječu na učenje i korištenje inog jezika. Veći dio istraživanja temelji se na audio snimkama polustrukturiranih intervjua s pet dvojezičnih Erasmus studenata, dok je preostali dio, proveden putem ispunjenih google form upitnika. Nalazi studije pokazali su čimbenike koji utječu na ulaganje Erasmus + studenata u Italiji te odnose moći između izvornih i neizvornih govornika, gdje postoji mogućnost da asimetrija moći oblikuje način na koji se interakcija odvija. Istraživanje je pokazalo kako svi ispitani studenti imaju pozitivne stavove prema talijanskom jeziku, kao i to da su svi spremni komunicirati s izvornim govornicima, bez obzira na njihovu jezičnu razinu. Premda se nisu susreli s diskriminacijom bilo kakve vrste, ispitanici navode da je ponekad prisutna nesigurnost i strah od pogreške u razgovoru s izvornim govornicima, koji imaju moć procijeniti njihovu jezičnu izvedbu i iz toga izvući zaključke o njima. Nadalje, ispitanici se slažu da jezici koje govore mogu igrati važnu ulogu u izražavanju svog kulturnog i jezičnog identiteta te da im je učenje dva ili više jezika pomoglo da razumiju kulturnu složenost zemlje u kojoj se nalaze. Naposljetku, nalazi studije pokazali su da ulaganje u ini jezik kojeg se uči podrazumijeva prije svega angažiranost te izlaganje jeziku kroz sadržaje i interakciju s društvom koje ga okružuje.
Sažetak (engleski) This thesis is based on the concept of investing in the Italian language and identity of Erasmus students in Turin. The aim of this research is to determine investment of the mentioned students in the Italian language and to interpret how and which sociological aspects affect the learning and use of a second language. The mayor part of the research is based on audio recordings of semi-structured interviews with five Erasmus students, while the rest was conducted of the written google form questionnaires. The findings of the study indicated the factors influencing the investment of Erasmus students in Italy and the power relations between native and non-native speakers, when there is potential for asymmetries of power to shape how interaction occurs. The answers of the students has showed that all the interviewed students have positive attitudes towards the Italian language as well as their willingness to communicate with native italian speakers, regardless of their language level. Although they did not face discrimination of any kind, the respondents indicated that sometimes they feel the insecurity and fear of making mistakes when talking to native speakers who have the power to evaluate their linguistic performance and draw inferences from it. Furthermore, the students agree that the languages they speak can play an important role in expressing their cultural and linguistic identity and that learning two or more languages has helped them understand the cultural complexity of the country they are staying in. The research has also showed that investing in the second language means engagement and exposure to that language through content and interaction with the society that surrounds them.
Ključne riječi
Erasmus studenti
ulaganje u ini jezik
identitet učenika inog jezika
izvorni – neizvorni govornik
interakcija
moć
Ključne riječi (engleski)
Erasmus students
investment in second language learning
identity of foreign language learners
native - non-native speaker
interaction
power
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:784843
Studijski program Naziv: Lingvistika Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra lingvistike (univ. mag. ling.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-11-10 14:16:23