Naslov Važnost čitanja u nastavi književnosti
Naslov (engleski) The Importance of Reading in Literature Education
Autor Dajana Županić
Mentor Mirela Šušić (mentor)
Član povjerenstva Sanja Knežević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mirela Šušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Petešić Šušak (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za kroatistiku) Zadar
Datum i država obrane 2023-10-24, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Filologija Teorija i povijest književnosti
Sažetak Čitanje je temeljna jezična djelatnost koja ima izuzetnu važnost u životima ljudi i obrazovanju. Ono nije samo dekodiranje slova na stranici ili ekranu, već proces koji uključuje razumijevanje i interpretaciju teksta. Čitanje je ključna vještina za uspješno učenje i komunikaciju u suvremenom društvu. Nastava književnosti ima ključnu ulogu u razvoju čitalačke kulture. Kroz književna djela, učenici stječu uvid u različite aspekte ljudske prirode, kulture i povijesti. Književnost ih potiče na kritičko razmišljanje, empatiju i razumijevanje različitih perspektiva. Čitateljska kultura obuhvaća mnoge čimbenike, kao što su roditelji, škola i mediji. Moderno doba obiluje različitim medijima i tehnologijom, što uvelike utječe na smanjenje čitateljskih navika. Društvo je suočeno s izazovom kako zadržati interes za čitanje u doba interneta i brze zabave. Lektira je često predmet kontroverzi u obrazovnom sustavu. Neki smatraju da je ona nužna za obrazovanje, dok drugi tvrde da može ograničiti čitateljski izbor i motivaciju. Važno je pronaći ravnotežu između školskih zahtjeva i poticanja osobnog interesa za čitanje. Motivacija učenika za čitanje ključna je komponenta razvoja trajnih recipijenata. Nastavnici imaju zadatak inspirirati svoje učenike i poticati ih da razvijaju svoje čitateljske navike. U cjelini, čitanje i nastava književnosti imaju značajan utjecaj na formiranje čitatelja i razvoj čitateljske kulture društva. U današnjem digitaliziranom svijetu stvoriti trajnog recipijenta za kojega čitanje postaje izvorom znanja, užitka i osobnog zadovoljstva, postaje sve veći izazov. Ono što kao nastavnici nikako ne želimo je usaditi obvezu čitanja, već čitanje učiniti neodvojivim dijelom svakodnevnog života te izvorom znanja i užitka.
Sažetak (engleski) Reading is a fundamental linguistic activity that holds exceptional importance in people's lives and education. It involves more than just decoding letters on a page or screen; it is a process that entails understanding and interpreting text. Reading is a crucial skill for successful learning and communication in contemporary society. Literature classes play a crucial role in nurturing a reading culture. Through literary works, students gain insights into various aspects of human nature, culture, and history. Literature encourages critical thinking, empathy, and an understanding of different perspectives. Reading culture encompasses numerous factors, including the roles of parents, schools, and media. In today's digital age filled with various media and technology, there is a notable decline in reading habits, posing a significant challenge for society in maintaining interest in reading in the era of the internet and fast entertainment. Reading assignments, called "lektira," are sometimes a subject of controversy in the education system. While some argue that they are essential for education, others claim that they can limit reading choices and motivation. Striking a balance between academic requirements and fostering personal interest in reading is crucial. Motivating students to read is a key component in developing lifelong readers. Teachers play an essential role in inspiring their students and encouraging the development of their reading habits. In conclusion, reading and literature education have a significant impact on shaping readers and developing a reading culture in society. In today's digitized world, creating lifelong readers who find knowledge, pleasure, and personal satisfaction in reading, presents an increasing challenge. Our goal as educators is not to impose reading as an obligation but to make it an inseparable part of daily lives, a source of knowledge, and enjoyment.
Ključne riječi
čitanje
književnost
lektira
kriza čitanja
motivacija
trajni recipijenti
Ključne riječi (engleski)
reading
literature
reading assignments
reading crisis
motivation
lifelong readers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:334010
Studijski program Naziv: Hrvatski jezik i književnost; smjerovi: Nastavnički Smjer: Nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra edukacije hrvatskog jezika i književnosti (univ. mag. educ. philol. croat.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-12-06 09:55:05