Naslov Utjecaj digitalne tehnologije na razvoj djece predškolske dobi - perspektiva roditelja
Naslov (engleski) The impact of digital technology on the development of preschool children – parents perspective
Autor Andrea Barić
Mentor Slavica Šimić Šašić (mentor)
Član povjerenstva Mira Klarin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Slavica Šimić Šašić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2024-02-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Svaka nova generacija djece raste i odgaja se u digitalno sve bogatijem okruženju i budući da djeca sve više koriste digitalnu tehnologiju, ona ima značajnu ulogu u odgoju, obrazovanju i razvoju djece. Tradicionalni digitalni uređaji poput televizije zamijenjeni su novim uređajima koji omogućuju brz i jednostavan pristup raznolikom sadržaju, zabavi te socijalnim interakcijama. Zbog toga, roditelji trebaju pratiti aktivnosti svoje djece koje provode na digitalnim uređajima, no kako bi to uspješno činili, trebaju biti medijski pismeni. Na taj način, roditelji mogu odabrati prikladan sadržaj u skladu s razvojem njihovog djeteta. Postavlja se pitanje kako to digitalna tehnologija može utjecati na djetetov razvoj i njegovu percepciju svijeta u današnje vrijeme. Mnoga istraživanja bave se ovom problematikom, pri čemu su primijećena značajna povećanja dostupnosti i izloženosti djece digitalnoj tehnologiji. S nekontroliranim pristupom, to može dovesti do ozbiljnih problema u razvoju djece i stvaranja ovisnosti. Ovaj rad proučava problematiku ovisnosti djece o digitalnoj tehnologiji i njezine negativne i pozitivne utjecaje na cjelokupni razvoj djece predškolske i rane dobi. U svrhu diplomskog rada provedeno je istraživanje među roditeljima u dječjem vrtiću Pčelica u Šibeniku, a sudjelovala su 53 roditelja čija je prosječna dob 35 godina. U istraživanju su većinom sudjelovale žene, odnosno majke čija djeca pohađaju dječji vrtić Pčelica. Cilj istraživanja bio je analizirati perspektive sudionika o utjecaju digitalne tehnologije na razvoj djece, procijeniti koliko vremena djeca provode koristeći digitalne uređaje u slobodno vrijeme i utvrditi u kojoj mjeri to vrijeme prati preporuke stručnjaka. Također, istraživanje je istražilo kako tehnologija utječe na ponašanje djece, promatrano iz roditeljske perspektive.
Sažetak (engleski) Every new generation of children grows in a digitally richer and richer environment. As children increasingly use digital technology, it plays a significant role in their upbringing, education, and development. Traditional digital devices, like television, have been replaced by new devices that enable quick and easy access to diverse content, entertainment and social interactions. Therefore, parents need to monitor their children's activities on digital devices, and to do this successfully, they need to be media literate. This way, parents can choose appropriate content aligned with their child's development. We can say that a modern parenting challenge is that children perceive each other more through screens than through direct eye-toeye contact. The question arises about how this may impact a child's development and perception of the world nowadays. Numerous studies address this issue, as significant increases in the availability and exposure of digital technology to children is being observed. Uncontrolled access can lead to serious development issues and dependencies. This paper will examine the issue of children's dependence on digital technology and it's both negative and positive impacts on the overall development of preschool and early childhood. A research study was conducted among parents at the Pčelica kindergarten in Šibenik, with the participation of 53 parents, whose average age was 35 years. The study mostly involved women, mothers whose children attend the Pčelica kindergarten. The research aimed to analyze participants' perspectives on the impact of digital technology on child development, estimate the amount of time children spend using digital devices in their free time, and compare it with expert recommendations. Additionally, the research explored how parents see effects of technology on their children's behavior.
Ključne riječi
digitalna tehnologija
digitalni uređaji
dijete
ovisnost
Ključne riječi (engleski)
addiction
child
digital devices
digital technology
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:204793
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-03-04 16:40:17