Naslov Uloga pedagoga u osnovnim i srednjim školama za vrijeme pandemije bolesti COVID-19
Naslov (engleski) The Role of Pedagogues in Primary and Secondary Schools During the COVID-19 Pandemic
Autor Fani Marinović
Mentor Jasmina Vrkić Dimić (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Jasmina Vrkić Dimić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Karamatić Brčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-03-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija Didaktika
Sažetak Pedagog je najzastupljeniji stručni suradnik u školama i predstavlja profil djelatnika s najraznovrsnijim opsegom posla zbog čega je ključan akter u prilagodbi odgojnoobrazovne djelatnosti. Široko područje njegovog rada podrazumijeva svakodnevnu komunikaciju i suradnju, stoga pedagog predstavlja sponu među svim (su)dionicima odgojno-obrazovnog sustava. Pandemija bolesti COVID-19 i mjere koje su uslijedile kao posljedica njenog širenja pred odgojno-obrazovne ustanove postavile su nove izazove koji su utjecali na promjenu uloga i zadaća svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa. Specifični uvjeti života i rada koji su nenadano i brzo zahvatili čovječanstvo u 2020. godini, suočili su pedagoge s novim zahtjevima zbog čega je naglasak u ovom radu postavljen na utvrđivanje njihove uloge u osnovnim i srednjim školama za vrijeme pandemije bolest COVID-19. Provedeno je kvalitativno istraživanje na uzorku od deset stručnih suradnika pedagoga koji rade u osnovnim i srednjim školama diljem Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja pokazali su da je uloga pedagoga tijekom pandemije bila prvenstveno organizacijska i koordinacijska kako bi se osigurali što bolji tehnički i radni uvjeti za sve. Važnu ulogu pedagozi su imali u pružanju emocionalne podrške, ali i motiviranju učenika i nastavnika. Rad i obrazovanje od kuće posredstvom informacijskokomunikacijskih tehnologija zamijenili su neposredan rad u školi što je u najvećoj mjeri utjecalo na interpersonalnu komunikaciju koja je u novim uvjetima bila otežana. Drugačiji oblik provedbe nastave zahtijevao je usvajanje novih načina komunikacije u čemu je svakodnevna suradnja pedagoga s ostalim sudionicima odgojno-obrazovnog procesa bila ključna za uspješnu provedbu nastave. Savjetovanje i usmjeravanje učenika i nastavnika, uz praćenje kvalitete izvođenja nastave i njeno poboljšanje bili su jedni od prioritetnih zadataka pedagoga. Unatoč mnogim izazovima i izostanku praktičnih uputa za rad, pedagozi su podršku najviše tražili među svojim kolegama te su u konačnici zadovoljni svojim radom za vrijeme pandemije. Istraživanje je pokazalo kako je njihova uloga u školi ostala nepromijenjena, ali su im specifični uvjeti rada ponudili neka nova iskustva i vještine koje koriste i danas u svome radu.
Sažetak (engleski) The pedagogue is the most represented expert associate in schools and represents the profile of an employee with the most diverse scope of work therefore he is a key factor in the adjustment of educational activity. The broad scope of his work implies daily communication and cooperation, therefore the pedagogue represents a link between all (co)participants of the educational system. The pandemic of the disease COVID-19 and the measures that followed as a result of its spread posed new challenges to educational institutions that affected the change of roles and tasks of all participants in the educational process. The specific conditions of life and work that suddenly and quickly affected humanity in 2020, faced pedagogues with new demands, that is why the emphasis in this paper is on determining their role in primary and secondary schools during the COVID19 pandemic. Qualitative research was conducted on a sample of ten expert pedagogic associates who work in primary and secondary schools throughout the Republic of Croatia. The results of the research showed that the role of pedagogues during the pandemic was primarily organizational and coordinating in order to ensure the best possible technical and working conditions for everyone. Pedagogues played an important role in providing emotional support, but in motivating students and teachers too. Work and education from home using information and communication technologies replaced direct work at school, which had the greatest impact on interpersonal communication, which was difficult in the new conditions. A different form of teaching required the adoption of new ways of communication, in which the daily cooperation of pedagogues with other participants in the educational process was crucial for successful teaching. Advising and guiding students and teachers, as well as monitoring the quality of teaching and improving it, were among the priority tasks of pedagogues. Despite the many challenges and the absence of practical instructions for work, pedagogues mostly sought support from their colleagues and were ultimately satisfied with their work during the pandemic. The research showed that their role in the school remained unchanged, but the specific working conditions offered them some new experiences and skills that they still use in their work today.
Ključne riječi
stručni suradnik pedagog
nastava na daljinu
pandemija bolesti COVID19
uloga pedagoga
Ključne riječi (engleski)
expert associate pedagogue
distance learning
COVID-19 disease pandemic
role of the pedagogue
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:951970
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-03-22 14:03:55