Naslov Odnos nastavnika i učenika u redovnoj i Montessori školi
Naslov (engleski) The Relationship between Teachers and Students in Regular and Montessori Schools
Autor Ana Copić
Mentor Marija Buterin Mičić (mentor)
Član povjerenstva Ana Marija Iveljić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Marija Buterin Mičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Karamatić Brčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-03-22, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Kroz ovaj rad predstavlja se uloga i položaj nastavnika i učenika u Montessori školi usporedno s ulogom i položajem nastavnika i učenika u redovnoj školi s primarnim fokusom na njihovom međusobnom odnosu. Nastavnik i učenik predstavljaju ključne aktere unutar institucije škole, a za vrijeme odvijanja nastavnoga procesa su u kontinuiranoj interakciji, te se odnosu koji se ostvaruje između njih treba posvetiti posebna pažnja. Montessori škola, kao jedna od najpoznatijih alternativnih koncepcija odgoja i obrazovanja počiva na drugačijem pristpu djetetu, kao i cjelokupnoj organizaciji odgojno-obrazovnoga rada unutar institucije škole. Upravo će se kroz ovaj rad fokus staviti na razlike u odnosu koji se ostvaruje između nastavnika i učenika u redovnoj školi i Montessori školi, a predstaviti će se temeljem nekih od najrelevantnijih zadataka nastavnika kako u redovnoj školi, tako i u Montessori školi. Kada je riječ o Montessori školi, odnos između nastavnika i učenika predstavit će se s obzirom na zadatke nastavnika, a to su aktivnost/pasivnost nastavnika, vođenje od strane nastavnika, usmjeravanje učenika prema samostalnoj aktivnosti pri proučavanju materijala i ispravljanje učenika od strane nastavnika, odnosno korektura koja je prisutna u samom didaktičkom materijalu, ljubav kao relevantan element u odnosu između nastavnika i učenika, osiguranje samostalnosti u radu učenika, nadzor i kontrola napretka učenika, te promatranje i čekanje od strane nastavnika. S druge strane, odnos između nastavnika i učenika u redovnoj školi prikazat će se kroz nekoliko zadataka nastavnika u odgojno-obrazovnome procesu, a to su planiranje i vođenje nastavnoga procesa, pripremanje okoline za rad, dominantan način poučavanja i poticanje samostalne aktivnosti učenika, upravljanje disciplinom u razredu, praćenje, vođenje i vrednovanje učenika, te kažnjavanje i pohvala učenika.
Sažetak (engleski) This paper presents the role and position of teachers and students in a Montessori school in comparison with the role and position of teachers and students in a regular school with a primary focus on their mutual relationship. The teacher and the student represent key actors within the institution of the school, and during the course of the teaching process they are in continuous interaction, so the relationship between them should be given special attention. Montessori school, as one of the most famous alternative conceptions of upbringing and education, is based on a different approach to the child, as well as the overall organization of educational work within the institution of the school. This paper will focus on the differences in the relationship between teachers and students in a regular school and a Montessori school, and will be presented based on some of the most relevant tasks of a teacher in both a regular school and a Montessori school. When it comes to the Montessori school, the relationship between the teacher and the student will be presented with regard to the teacher's tasks, which are the activity/passivity of the teacher, guidance by the teacher, directing the student towards independent activity when studying the material and correcting the student by the teacher, i.e. proofreading that is present in the didactic material itself, love as a relevant element in the relationship between teacher and student, ensuring independence in student work, supervision and control of student progress, and observation and waiting by the teacher. On the other hand, the relationship between teachers and students in a regular school will be shown through several tasks of teachers in the educational process, namely planning and leading the teaching process, preparing the environment for work, dominant teaching method and encouraging independent activity of students, managing discipline in class, monitoring, guiding and evaluating students, and punishing and praising students.
Ključne riječi
Montessori škola
nastavnik
odnos između učenika i nastavnika
redovna škola
učenilk
Ključne riječi (engleski)
Montessori school
relationship between student and teacher
regular school
student
teacher
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:783109
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-08 09:54:27