Naslov Mišljenje roditelja djece s teškoćama i djece urednog razvoja o dobrobiti inkluzije
Naslov (engleski) Opinion of parents of children with disabilities and children of orderly development on the benefits of inclusion
Autor Iva Ivanov
Mentor Smiljana Zrilić (mentor)
Član povjerenstva Violeta Valjan Vukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Smiljana Zrilić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Jelena Alić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja) (Odsjek za odgojitelje) Zadar
Datum i država obrane 2024-03-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ovaj rad obuhvaća teorijsko i empirijsko istraživanje vezanog uz mišljenje roditelja djece s teškoćama i djece urednog razvoja o korisnosti inkluzije unutar ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Prvi dio rada bazira se na prikazu literature vezanoj uz pojam inkluzije, inkluzivan odgoj i obrazovanje u ustanovi za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, djecu s teškoćama u razvoju u ustanovi za rani i predškolski odgoj i obrazovanje, ulogu roditelja i odgojitelja u inkluzivnom odgoju i obrazovanju, participaciji roditelja u inkluziji te suradnji roditelja i odgojitelja u inkluzivnom odgoju i obrazovanju. Drugi dio rada je empirijsko istraživanje vezano uz uključenost roditelja djece s teškoćama u razvoju u inkluziju te stavove roditelja djece urednog razvoja i roditelja djece s teškoćama u razvoju o inkluziji. Istraživanje je provedeno na uzorku od 163 roditelja djece koja pohađaju ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje „Sunce“ i „Radost“. Od ukupnog broja ispitanika, 44 roditelja ima dijete
s teškoćama u razvoju u inkluzivnoj odgojnoj skupini, a 136 roditelja nema dijete s teškoćama u razvoju. Cilj istraživanja je utvrditi koliko su roditelji djece rane i predškolske dobi upoznati s inkluzijom, koliko su uključeni u rad ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje te koja je njihova uloga u inkluziji. Također, cilj istraživanja je i utvrditi stavove roditelja djece rane i predškolske dobi urednog razvoja o inkluziji. Rezultati istraživanja su pokazali da su roditelji djece urednog razvoja mišljenja da djeca s teškoćama imaju potpuno pravo biti uključena u odgojnu skupinu zajedno s djecom bez teškoća u razvoju. Nadalje, roditelji djece urednog razvoja mišljenja su da inkluzivan odgoj i obrazovanje ima pozitivne učinke na djecu urednog razvoja. Roditelji djece s teškoćama u razvoju su uključeni u rad ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje i zadovoljni su uključenošću u rad ustanove za rani i predškolski odgoj i obrazovanje. Također, roditelji djece s teškoćama u razvoju redovito surađuju s odgojiteljima u području inkluzije te su mišljenja da njihova djeca trebaju biti integrirana u skupini s djecom urednog razvoja.
Sažetak (engleski) This paper includes theoretical and empirical research related to the opinion of parents of children with disabilities and children with normal development about the usefulness of inclusion within an institution for early and preschool education. The first part of the paper is based on the presentation of literature related to the concept of inclusion, inclusive upbringing and education in an institution for early and preschool education, children with disabilities in the institution of early and pre-school education, the role of parents and educators in inclusive education, participation of parents in inclusion, and cooperation of parents and educators in inclusive education. The second part of the paper is empirical research related to the involvement of parents of children with disabilities in inclusion and the attitudes of parents of children with orderly development and parents of children with disabilities about inclusion. The study was conducted on a sample of 163 parents of children ininstitution for early and preschool education „Sunce“ and „Radost“. Of the total number of respondents, 44 parents have a child with disabilities in an inclusive educational group, and 136 parents do not have a child with disabilities. The aim of the research is to determine how old and preschool children are, how much they are involved in the work of the institution for early and preschool education and what their role is in inclusion. Also, the aim of the research is to determine the attitudes of parents of children of early and preschool age of orderly development on inclusion. The results of the research showed that the parents of children of orderly development are of the opinion that children with disabilities have the full right to be included in the educational group together with children without disabilities. Furthermore, parents of children of orderly development are of the opinion that inclusive upbringing and education has positive effects on children of orderly development. Parents of children with disabilities are involved in the work of the institution for early and preschool education and are satisfied with the involvement in the work of the institution for early and preschool education. Also, parents of children with disabilities regularly work with educators in the field of inclusion and are of the opinion that their children should be integrated in the group with children of orderly development.
Ključne riječi
djeca s teškoćama u razvoju
djeca urednog razvoja
inkluzija
mišljenje roditelja
ustanova za rani i predškolski odgoj i obrazovanje
Ključne riječi (engleski)
children with developmental disabilities
children with normal development
inclusion
opinion od parents
parents
institution for early and preschool education
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:038383
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. mag. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-04-11 09:34:06