Naslov Rodne razlike u stavovima prema poduzetništvu: rezultati anketnog istraživanja
Naslov (engleski) Gender Differences in Attitudes Towards Entrepreneurship: Results of a Survey
Autor Željka Romić
Mentor Željka Tonković (mentor)
Član povjerenstva Krešimir Krolo (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Sven Marcelić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Tonković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za sociologiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Sociologija
Sažetak Rad se bavi analizom stavova prema poduzetništvu s naglaskom na rodne razlike među studentima te istražuje motivaciju i percepciju ženskih poduzetničkih sposobnosti. Istraživanje je provedeno na uzorku od 152 studenata Sveučilišta u Zadru, od kojih je većina studentica, s ciljem analize stavova prema poduzetništvu i rodnim razlikama u tom kontekstu. Rezultati su pokazali da ne postoje statistički značajne razlike između studenata i studentica u stavovima prema poduzetništvu. Obje skupine jednako cijene sposobnosti, znanje i spremnost na preuzimanje rizika kod poduzetnika. Također, nisu utvrđene značajne razlike između studenata iz većih i manjih mjesta u pogledu stavova prema ženskom poduzetništvu, premda studenti iz većih gradova pokazuju veću sklonost pozitivnim stavovima o ženama u poduzetništvu. Analiza motiva za pokretanje vlastitog posla otkrila je statistički značajne razlike između spolova, pri čemu su žene više usmjerene na ostvarivanje društvenog utjecaja, realizaciju potencijala, fleksibilnost radnog vremena i postizanje neograničenog prihoda. U procjeni poduzetničkih sposobnosti žena s obzirom na radni status majke, jedina značajna razlika bila je u percepciji da žena može uspješno balansirati profesionalne i obiteljske uloge, gdje su ispitanici sa zaposlenim majkama pokazali jače slaganje s tom tvrdnjom. Istraživanje nije otkrilo značajne razlike u samopouzdanju i ambicioznosti između spolova, što sugerira da i studenti i studentice dijele slične stavove prema svojim sposobnostima i motivaciji za uspjeh. Međutim, postoje određene specifične razlike koje su povezane s motivima za ulazak u poduzetništvo i percepcijom ženskih poduzetničkih sposobnosti.
Sažetak (engleski) The study focuses on analyzing attitudes toward entrepreneurship with an emphasis on gender differences among students and explores the motivation and perception of female entrepreneurial abilities. The research was conducted with a sample of 152 students from the University of Zadar, most of whom are female, with the aim of analyzing attitudes towards entrepreneurship and gender differences in this context. The results showed no statistically significant differences between male and female students regarding their attitudes toward entrepreneurship. Both groups equally value the skills, knowledge, and willingness to take risks associated with entrepreneurs. Additionally, no significant differences were found between students from larger and smaller towns regarding attitudes toward female entrepreneurship, although students from larger cities exhibit a greater tendency towards positive attitudes about women in entrepreneurship. The analysis of motives for starting a business revealed statistically significant differences between genders, with women being more focused on achieving social impact, realizing potential, flexible working hours, and achieving unlimited income. In assessing female entrepreneurial abilities in relation to the mother's employment status, the only significant difference was in the perception that women can successfully balance professional and family roles, with respondents whose mothers are employed showing stronger agreement with this statement. The study did not reveal significant differences in confidence and ambition between genders, suggesting that both male and female students share similar views on their abilities and motivation for success. However, there are specific differences related to the motives for entering entrepreneurship and the perception of female entrepreneurial abilities.
Ključne riječi
poduzetništvo
žene
rodne razlike
samopouzdanje
motivacija
Ključne riječi (engleski)
entrepreneurship
women
gender differences
self-confidence
motivation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:595685
Studijski program Naziv: Sociologija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) sociologije (univ. bacc. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-03 08:22:06