Naslov Roditeljska uključenost i podrška u obrazovanju djece
Naslov (engleski) Parental Involvement and Support in Children's Education
Autor Ema Štrk
Mentor Daliborka Luketić (mentor)
Član povjerenstva Rozana Petani (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Daliborka Luketić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Matilda Karamatić Brčić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Odjel za pedagogiju) Zadar
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Tema ovog rada je roditeljska uključenost i podrška u obrazovanju djece. Za potrebe ovog diplomskog rada proveden je istraživanje mišljenja i uvjerenja roditelja djece 4. razreda osnovne škole. Cilj istraživanja je ispitati, opisati i analizirati mišljenje i uvjerenja roditelja o njihovoj emocionalnoj i kognitivnoj uključenosti i ulaganju u obrazovanje svoje djece te na koje prepreke nailaze. Ispitana je njihova percepcija osnovnih pojmova, smatraju li jesu li dovoljno uključeni te na koje načine se uključuju u obrazovanje svoje djece. Načini uključenja i poteškoće na koje roditelji nailaze su kategorizirani po tematskim grupama uključenja kod kuće i u školi. Roditelji se najčešće uključuju kod kuće, a najveća prepreka im je nedostatak vremena i komunikacija sa školom. Roditelji su dali svoje mišljenje o ulozi škole u roditeljskoj uključenosti i prijedloge za njeno unaprjeđenje. Neki se roditelji žele više uključiti u rad škole, žele partnerstvo s učiteljima i uložiti što više vremena, truda i napora u obrazovanje svoje djece. Ostali smatraju da bi tradicionalna, minimalna suradnja bila najbolja kako bi svatko što bolje ostvario svoju ulogu. Raznolikost odgovora roditelja ukazuje na potrebu za raznolikošću pristupa kojim učitelji i drugi stručni suradnici škole pristupaju roditeljima. Kvalitetnim partnerskim odnosom roditelji i škola mogu doći do suglasnosti o oblicima roditeljske uključenosti koji odgovaraju roditeljima, ali i potrebama škole. Rad škole i uključenost roditelja povezani su istim ciljem, dobrobit djeteta te putem usmjerenosti na isti cilj mogu doprinijeti unaprjeđenju kvalitete školovanja za dijete.
Sažetak (engleski) The topic of this paper is parental involvement and support in childrens’ education. For the purposes of this thesis, an interview of the opinions and beliefs of parents of children in the 4th grade of elementary school was conducted. The aim of the research is to examine, describe and analyse the opinions and beliefs of parents about their emotional and cognitive involvement and investment in their children's education and what obstacles they encounter. Their perception of basic concepts was examined whether they think they are sufficiently involved and in what ways they are involved in their children's education. Ways of involvement and difficulties that parents encounter were categorized by thematic groups of involvement at home and at school. Parents are most often involved at home, and their biggest obstacle is the lack of time and communication with the school. Parents gave their opinion on the role of the school in parental involvement and suggestions for its improvement. Some parents want to be more involved in the work of the school, they want a partnership with teachers and invest as much time and effort as possible in the education of their children. The others believe that traditional, minimal partnership would be best so that everyone can fulfil their role as best as possible. The variety of parents' responses indicates the need for variety of approaches by which teachers and other professional associates of the school approach parents. With a quality partnership, parents and the school can reach an agreement on the forms of parental involvement that suit the parents, but also the needs of the school. The work of the school and the involvement of parents relate to the same goal, the well-being of the child, and by focusing on the same goal, they can contribute to the improvement of the quality of education for the child.
Ključne riječi
obrazovanje
roditeljstvo
uključenost
ulaganje
Ključne riječi (engleski)
education
investment
involvement
parenting
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:066850
Studijski program Naziv: Pedagogija (dvopredmetni) Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra pedagogije (univ. mag. paed.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-10-07 13:12:43