Naslov Primjena platformi za e-učenje na visokoškolskim pomorskim institucijama
Naslov (engleski) Application of e-learning platforms on maritime high educational institutions
Autor Lovre Marfat
Mentor Ana Gundić (mentor)
Mentor Dino Županović (komentor)
Član povjerenstva Astrid Zekić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dino Županović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Nina Kostović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Gundić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zadru (Pomorski odjel) Zadar
Datum i država obrane 2024-10-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana TEHNIČKE ZNANOSTI Tehnologija prometa i transport
Sažetak Primjena platformi za e-učenje u visokoškolskom obrazovanju predstavlja revolucionarni pomak u načinu na koji se znanje prenosi i usvaja. Ove platforme omogućuju fleksibilnije, dostupnije i interaktivnije obrazovno iskustvo prilagođeno potrebama suvremenih studenata. Povijesni razvoj e-učenja od skromnih početaka do sofisticiranih sustava koji se danas koriste, pokazuje kako tehnologija može transformirati obrazovanje. Prvi sustavi za e-učenje pojavili su se krajem dvadesetog stoljeća s osnovnim funkcionalnostima poput distribucije nastavnih materijala putem interneta. Razvojem tehnologije, sustavi su postajali sve sofisticiraniji, omogućujući integraciju multimedijalnih sadržaja, interaktivnih alata i sustava za ocjenjivanje. Moodle, kao jedan od najpopularnijih sustava otvorenog koda, omogućio je institucijama prilagodbu e-učenja njihovim potrebama. Današnje platforme za e-učenje, poput Merlina u Hrvatskoj, omogućuju širok spektar aktivnosti koje obuhvaćaju asinkronu i sinkronu komunikaciju, kolaborativne projekte, simulacije i virtualne laboratorije. One su ključni alati za visokoškolske obrazovne ustanove, omogućujući studentima da uče vlastitim tempom i pristupaju materijalima u bilo koje vrijeme. Pandemija COVID-19 dodatno je naglasila važnost platformi za e-učenje. Zatvaranje obrazovnih institucija prisililo je mnoge škole i sveučilišta na brzu tranziciju na online podučavanje. Platforme za e-učenje pokazale su se kao ključni resurs, omogućavajući nastavak obrazovnog procesa u uvjetima globalne krize. Transformirale su visokoškolsko obrazovanje, omogućavajući fleksibilniji i pristupačniji način učenju. Svrha rada je analizirati utjecaj digitalnih tehnologija na proces obrazovanja te istražiti načine na koje se platforme e-učenja mogu koristiti kako bi se unaprijedila kvaliteta visokoškolskog obrazovanja pomoraca. Cilj istraživanja je identifikacija učinkovitosti platformi e-učenja te analiza korištenja platformi e-učenja u usporedbi s tradicionalnim metodama nastave. U radu su prikazani rezultati istraživanja koji su dio projekta Stjecanje STCW kompetencija u studijskim programima nautičkog smjera primjenom e-učenja i učenja na daljinu (E-NAUT), s naglaskom na primjenu online platformi na visokoškolskim pomorskim institucijama tijekom pandemije COVID-19.
Sažetak (engleski) The application of e-learning platforms in higher education represents a revolutionary shift in the way knowledge is transmitted and acquired. These platforms enable a more flexible, accessable and interactive educational experience, adapted to the needs of moderns students. The historical development of e-learning from humble beginnings to the sophisticated systems used today shows how technology can transform education. The first e-learning systems appeared at the end od twentieth century with basic functionalities such as the distribution of teaching materials via the Internet. With the development of technology, the systems became more and more sophisticated, enabling the integration of multimedia content, interactive tools and evaluation systems. Moodle, as one of the most popular open source systems, has enabled institutions to adapt e-learning to their needs. Todays e-learning platforms, such as Merlin in Croatia, enable a wide range of activities that include asynchronous and synchronous communication, collaborative projects, simulations and virtual labaratories. They are the key tools for higher education institutions, enabling students to learn at their own pace and access materials at any time. COVID-19 pandemic has further emphasized the importance of e-learning platforms. The closure of educational institutions has forced many schools and universities to quickly transition to online teaching. E-learning platforms have proven to be a key resource, enabling the continuation of the educational process in conditions of global crisis. E-learning platforms have transformed higher education, enabling a more flexible and accessible way of learning. The purpose of the paper is to analyze the impact of digital technologies on the education process and to explore ways in which e-learning platforms can be used to improve the quality of seafarers' higher education. The aim of the research is to determine the level of effectiveness of e-learning platforms and to analyze the use of e-learning platforms in comparison with traditional teaching methods. The results of the research presented in this paper are part of the project E-NAUT, with an emphasis on the application of e-platforms at maritime higher education institutions during the COVID-19 pandemic.
Ključne riječi
e-učenje
visokoškolsko obrazovanje
digitalna platforma
Moodle
pandemija COVID-19
Ključne riječi (engleski)
e-learning
higher education
digital platforms
Moodle
COVID-19 pandemic
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:162:413027
Studijski program Naziv: Organizacija u pomorstvu Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a magistar/magistra inženjer/inženjerka pomorskog prometa (univ. mag. ing. nav. traff.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-11-28 11:41:10