Naslov Posebne motivacijske tehnike motivacije zaposlenika
Naslov (engleski) Special motivational Techniques Motivation of Employees
Autor Josipa Župan
Mentor Vlatka Ružić (mentor)
Član povjerenstva Mile Vičić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Lemić Stagličić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vlatka Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću (Poslovni odjel) Gospić
Datum i država obrane 2018-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak S obzirom na ulogu koju ĉovjek zauzima u društvenim procesima, upravljanje ljudskim
potencijalima u suvremenom društvu postaje sve vaţnije. Kvaliteta i kvantiteta radnog uĉinka
prvenstveno ovise o motivaciji, stoga vrednovanje rada kao i nagraĊivanje postignuća
zaposlenika postaje od kljuĉne vaţnosti za uspješnost svakog poduzeća. Tehnike motivacije
zaposlenika temeljno su podruĉje zanimanja suvremenog menadţmenta ljudskih potencijala
budući je povećanje konkurentnosti i sposobnosti nekog poduzeća moguće prvenstveno kroz
izgradnju kvalitetnog motivacijskog sustava. Motivacija je općeniti pojam koji se odnosi na
cijeli skup nagona, zahtjeva potreba, ţelja i sliĉnih sila. Sve aktivnosti na podruĉju
motivacijskih tehnika moguće je klasificirati na materijalne i nematerijalne kompenzacije.
MeĊu materijalne kompenzacije je moguće ubrojiti plaću, stimulativne dijelove plaće kao i
ostale materijalne kompenzacije poput sistema indirektnog udjela u dobiti, sistema direktnog
udjela u dobiti, sistema dioniĉarstva zaposlenih te sistema štednje zaposlenih. U nematerijalne
kompenzacije moguće je ubrojiti participaciju, kvalitetu radne sredine, obogaćivanje posla,
organizacijsku klimu kao i ostale oblike koji nisu vezani uz novac poput fleksibilnog radnog
vremena. Do danas su brojna poduzeća uvidjela vaţnost primjene odgovarajućih
motivacijskih tehnika kao što su DM - Drogerie Markt, Google, Toyota i brojni drugi.
Uspostavljanjem i primjenom odgovarajućih motivacijskih tehnika znaĉajno se doprinosi
povećanju produktivnosti i poboljšanju poslovanja poduzeća.
Sažetak (engleski) Considering the role which man occupies in the social processes, human resources
management in modern society is becoming increasingly more important. The quality and
quantity of performance primarily depend on the motivation, therefore, the assessment of the
work as well as rewarding the achievements of employees becomes of crucial importance for
the success of any enterprise. Employee motivation techniques are a fundamental area of
modern human resources management occupations, whereas the increase in competitiveness
and the ability of some companies possible primarily through the construction of high-quality
motivational system. Motivation is a general term that refers to the whole set of instincts, the
request need, desire and similar forces. All the activities in the field of motivational technique
it is possible to classify the tangible and intangible compensations. Among the material
compensation, it is possible to include a salary, a performance-enhancing parts of wages as
well as other material compensation, such as the system of indirect share in profits, the system
of direct profit, system employees and employee stock savings system of the employees. In
the non-material compensation, it is possible to include participation, quality of working
environment, job enrichment, the organisational climate as well as the other shapes that are
not related to money, such as flexible working hours. Until today, the number of companies
recognised the importance of the application of the appropriate motivational techniques such
as DM-Drogerie Markt, Google, Toyota, and many others. By establishing and applying the
appropriate motivational techniques significantly contributes to increasing productivity and
improving the operations of the company.
Ključne riječi
motivacija
motivatori
motivacijske tehnike
Ključne riječi (engleski)
motivation
motivational speaker
motivatiional techniques
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:107:034574
Studijski program Naziv: Ekonomika poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-01-08 10:43:05