Naslov Novac kao motivacijska tehnika
Naslov (engleski) Money as a motivational technique
Autor Ana Puškarić
Mentor Vlatka Ružić (mentor)
Član povjerenstva Marija Baburić Vranešić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mile Vičić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vlatka Ružić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište Nikola Tesla u Gospiću (Poslovni odjel) Gospić
Datum i država obrane 2019-09-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Ekonomika poduzetništva
Sažetak Motivacija je ključan čimbenik upravljanja ljudskim potencijalima baš zbog motivacije
zaposlenika, da bi oni pridonijeli funkcioniranju i ostvarivanju ciljeva poduzeća. Kod
zaposlenika ona potiče inovativnost i kreativnost, što vodi i profesionalnom razvoju
samog zaposlenika. Bitan je odabir motivatora koji određuju menadžeri, kako bi se
ispunjavanjem želja i potreba zaposlenici potaknuli na ostvarivanje zahtjeva poduzeća u
kojem rade. Menadžeri prilikom odluke o motivaciji imaju na izbor razne tehnike, no tu
se treba usredotočiti i odabrati tehniku koja najviše odgovara poduzeću i radnicima koji
u njemu rade. Najznačajnije su materijalne motivacije, odnosno kompenzacije, koje se
dijele na izravne i neizravne. Izravne kompenzacije obuhvaćaju nagrade za rad, kao što
su redovita i pravovremena mjesečna plaća, dodatne stimulacije, povećanje plaće ovisno
o godinama radnog staža. Plaća, odnosno novac, je onaj dio motivacije koji će najviše
zanimati radnika. Definira se kao svota novca koju je poslodavac dužan isplatiti osobi u
radnom odnosu za rad što ga je ona za određeno vrijeme obavila za njega, a regulirana
je ugovorom o radu. U vezi s novcem, tu su i nagrađivanja radnika koja su regulirana
kroz ugovore o radu, pravilnik o radu i kolektivni ugovor za djelatnost ili poduzeće, uz
određena pravila za posebne nagrade i stimulacije.
Sažetak (engleski) Motivation is a key factor in managing human resources precisely because of employee
motivation, in order for them to contribute to the functioning and achievement of
company goals. For employees, it encourages innovation and creativity, which also
leads to the professional development of the employee. It is essential to choose
motivators determined by managers, in order to encourage employees to fulfill the
requirements of the company in which they work, by fulfilling the wishes and needs.
Managers have a variety of techniques to choose from, but there is a need to focus and
choose the technique that best suits the company and its employees. The most
significant are material motivations, that is, compensations, which are divided into
direct and indirect. Direct compensation includes work rewards, such as regular and
timely monthly pay, additional incentives, pay increases depending on years of service.
Salary, that is, money, is the part of motivation that will interest the worker most. It is
defined as the amount of money that an employer is obliged to pay to a person in
employment for the work that he or she has done for him for a certain period of time,
and is regulated by a contract of employment. In relation to money, there are also
workers' remuneration regulated through employment contracts, a rulebook and a
collective agreement for an activity or enterprise, with specific rules for special awards
and incentives.
Ključne riječi
Motivacija
motivatori
novčana motivacija
plaća
Ključne riječi (engleski)
Motivation
motivators
monetary motivation
salary
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:107:181572
Studijski program Naziv: Ekonomika poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-26 09:27:21