Sažetak | Namjera ovoga rada je osvrnuti se na trenutne promjene u turizmu i kakav ima utjecaj na razvoj
ruralnog područja.
Definicija ruralnog područja nam ukazuje na slabo razvijen prostor, nedostatne infrastrukture
i nepovezanost ali koji obiluje postojanom i sačuvanom prirodnom ljepotom, materijalnom i
nematerijalnom baštinom, autentičnošću, bogatom tradicijskom ostavštinom i lokalnom
pričom.
U vremenu globalizacije, rutinskog života, nedostatku vremena javljaju se i drugačiji trendovi
u turizmu i potreba turista. To je polazna točka i prilika za stvaranje novog pristupa razvoja
ruralnog prostranstva. I upravo se tu javlja mogućnost dosadašnjih slabosti ruralnog područja
transformirati u pozitivne prilike održivog razvoja.
Stoga je potrebno učiniti diverzifikaciju, stvoriti sinergiju kroz simbiotski način djelovanja
svih dionika ruralnog područja, stvoriti lokalni identitet, valorizirati svoje resurse i odrediti
smjernice za marketing. Bitno je naglasiti kako integralnim pristupom ruralnom području
dajemo mogućnost stvaranju strateških i održivih strategija te prilagođene području
doprinose očuvanju svojih unikatnosti, vrijednosti i autentičnosti ruralnog područja.
Na takav način svakom ruralnom području dodajemo novu vrijednost doživljenog turističkog
iskustva.
Tradicionalno bogato ruralno područje ostavštinom i postojanom prirodnom ljepotom,
valorizacijom istih predstavlja i ima najbolju osnovu za održivi razvoj uključujući zajedničke
strategije, vizije svog lokalnog područja ali pritom ne zanemarujući očuvanje prirodnog
bogatstva. Stoga prilikom segmentacije i profiliranja potencijalnih turista bitno je držati se
svojih prirodnih, etičkih i estetskih značajkama područja. I to stvaranjem novog pristupapersonaliziran prema gostu, pokazivanje vlastitog identitet (dobrog domaćina),autentičnosti
područja, stvaramo i vizualni identitet destinacije koji se odražavat na kvalitetu i sadržaj
vlastite ponude.
Glavni marketinški magnet je prirodni resurs sve drugo su dodatne vrijednosti ruralnog
područja. A vizija govori tko smo i što želimo postati. Stoga trebamo spojiti sve dionike u
procesu, oblikovati zajedničke integralne ponude kako bi zadovoljili konkretne potrebe
izabranih segmenata turista i sačuvali svoje vrijednosti |