Sažetak | Današnji život društva je prožet raznim oblicima medija. U svim sferama društvenog života ogledava se snažan utjecaj medija. Utjecaj medija se posebno ogledava kroz životne navike mlađe populacije. Mediji su naprosto posvuda oko nas. Vrlo često formiraju mišljenje pojedinaca, grupe, zajednice, društva u cjelini, utječu na prosuđivanje, vrednovanje i kontinuirano stvaranje i održavanje potreba za informacijama iz različitih područja. Napretkom moderne tehnologije otvaraju se nove mogućnostima o kojima se trenutno može samo nagađati. Pojavom nekog novog medija uvijek se poseban osvrt stavlja na reakciju publike. Mjerljivost učinka kod publike vrlo je važna za daljnji razvoj i usmjerenje svakog medija. Publika je uvijek bila odlučujući faktor u vrednovanju kvalitete rada medija. U tom kontekstu mediji i publika se međusobno isprepleću. Publika je oduvijek bila raznovrsna, ali su zahtjevi publike otprilike uvijek isti. Važno je osluškivati bilo publike i uvažavati potrebu svakodnevnog informiranja o novim zbivanjima prije odlaska u školu, na posao, putovanje, odmor
Mediji su tu za publiku, a publika je tu za medije. Iako su oni koji sudjeluju u stvaranju medija svjesni utjecaja na društvo i pojedince, publike ipak imaju najvažniju ulogu u svim međuovisnim procesima.
Dobna granica publike bilo kojeg medija se u odnosu na ranije poimanje bitno pomaknula. Apsolutno se sve manje pažnje posvećuje tome koliko tko ima godina i je li nešto primjereno za njega, a sve je veća potreba za rastom i informiranjem koje nadilazi dobne granice. Gledano s te strane mediji su uključeni u ljudske živote tijekom cijelog dana i ne može se funkcionirati bez njih jer se ta navika stvorila još u najranijoj životnoj dobi.
Zaključno, mediji su pronašli dovoljno prostora za manipulaciju publikom tj. kako pojedincima tako i društvom u cjelini. Prateći navike svoje publike putem Interneta, dolaze do prepoznavanja i pohranjivanja što korisnici čitaju i istražuju što im je zanimljivo,te im ti podaci poslije služe za unaprjeđivanje svojih medija i te podatke kasnije iskorištavaju kako bi pratili ono što je zabilježeno kao zanimljivo, nezanimljivo i potrebno, nepotrebno, te sukladno tome unaprjeđivali svoj medij. |