Sažetak | Razvojem internetskih i komunikacijskih tehnologija razvija se i globalno tržište koje ima sve veći utjecaj na funkcioniranje modernih državnih sustava. Daljnji razvoj sustava može ograničiti samo ljudski faktor. Primjenom elektroničkog poslovanja na razini i u sustavu države omogućava sve ono čemu teži pravna i socijalna država. Tu govorimo o racionalizaciji troškova, transparentnosti javnih usluga, podizanju kvalitete usluga, razvoju gospodarstva što u konačnici vodi ka smanjenju nezaposlenosti, te ostalim prednostima koje proizlaze iz primjene elektroničkog poslovanja u javnom sektoru.
Za razvijanje elektroničkog poslovanja, bilo u privatnom ili javnom sektoru, bilo je potrebno stvoriti komunikacijsku i informacijsku strukturu, omogućiti korištenje uz što manje troškove te stvoriti zakonski okvir koji bi osigurao zakonito poslovanje. Upotreba informacijske i komunikacijske strukture ima veliko značenje za napredak elektroničkog poslovanja jer omogućava pristup globalnim tržištima.
Jednostavan pristup informacijama omogućit ce donošenje kvalitetnijih odluka u državnoj upravi, obrazovanju, zdravstvu i privatnom životu, dok će se inovacijom i ubrzavanjem poslovnih procesa povećati efikasnost, kvaliteta usluge te zadovoljstvo klijenata s jedne strane dok s druge strane imamo smanjenje troškova poslovanja, što nas dovodi do zaključka da elektroničko poslovanje povećava sveukupnu nacionalnu konkurentnost.
U ovom završnom radu, pored pregleda razvitka elektroničkog poslovanja, posebnu pozornost obratit ću na elektroničko poslovanje u javnom sektoru Republike Hrvatske, odnosno projekt E-Hrvatska (Država bez papira), te prednosti i nedostatke, odnosno SWOT analizu Elektroničkog poslovanja u javnom sektoru Republike Hrvatske. |