Sažetak | Kontroling je aktivnost direktno podređena vrhu poduzeća radi postizanja više razine harmonije
unutar istog te između poduzeća i okoline. Kontroling je jedna od pet osnovnih funkcija
menadžmenta i predstavlja menadžerske aktivnosti koje poduzima menadžer kako bi se
ostvarili rezultati koji su bili planirani. Planovi pomažu poduzeću da dođe do zacrtanih ciljeva,
što je glavni razlog zašto poduzeća planiraju. Planiranje je složen i zahtjevan proces, koji se
sastoji od sljedećih faza: analize okoline, vizije i misije, ciljeva, strategija, planova,
implementacije planova, evaluacije rezultata i povratnih veza. Strateški plan predstavlja pisani
dokument kako bi se utvrdili poslovni ciljevi. Elementi strateškog plana nisu strogo propisani,
ali postoji pet najvažnijih elementa: vizija, koja predstavlja ono u čemu poduzeće želi uspjeti u
budućnosti; misija, koja nam govori o tome zašto poduzeće postoji, općim ciljevima, ponudi
proizvoda i usluga, ciljanim kupcima i geografskoj regiji u kojoj posluje; ciljevi, kao mjerilo
toga je li plan ostvaren; aktivnosti, koje se provode da bi se ostvarili ciljevi i praćenje izvršenja
plana. Kontroler sudjelovanjem u formiranju strateškog plana poduzeću osigurava sustav
pravovremenog upozorenja. Kod strateškog planiranja uloga kontrolera je uloga moderatora.
Proces planiranja oblikuje služba kontrolinga, a osim toga, služba kontrolinga podržava i
koordinira sudionike procesa u provedbi i izvršavanju zadataka strateškog planiranja |