Naslov Primjena digitalnog marketinga u odnosima s javnošću na primjeru hrvatskih agencija
Naslov (engleski) Using Digital Marketing In Public Relations On The Example Of Croatian Agencies
Autor Petra Grbavac
Mentor Marija Slijepčević (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Cilj završnog rada bio je analizirati kako su se hrvatske agencije za odnose s javnošću prilagodile digitalizaciji struke, na koji način se koriste alatima digitalnoga marketinga i odnosa s javnošću u vlastitom poslovanju te što očekuju u budućnosti pri integriranju dviju djelatnosti. Digitalni marketing kroz svoje postojanje, osim što donosi bržu komunikaciju koja je dvosmjerna, pridonosi i boljim odnosima s krajnjim korisnicima te se upravo zbog toga nastojalo ispitati koliko ga uspješno upotrebljavaju agencije za odnose s javnošću. U radu je dan teorijski prikaz ključnih pojmova kao što su odnosi s javnošću, agencije za odnose s javnošću, marketing te digitalni marketing. Također je dan pregled teorije vezane uz integraciju digitalnoga marketinga i odnosa s javnošću. Najvažniji dio rada je istraživački dio koji je proveden upotrebom kvalitativne metode dubinskoga intervjua. Za istraživanje je odabrano pet hrvatskih agencija – PR 365 komunikacije, Media Val, Grizli komunikacije, Milenium promocija te Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri. U strukturiranome intervjuu sudjelovali su čelni ljudi agencija zaposleni u odjelima marketinga i odnosa s javnošću. Istraživanjem se htjelo saznati koliko se uspješno agencije koriste alatima digitalnog marketinga i odnosa s javnošću u vlastitom radu te što očekuju u budućnosti. Rezultati su pokazali da, iako većina nema posebne odjele digitalnog marketinga ili osobe koje obavljaju samo takve vrste poslova, hrvatske agencije za odnose s javnošću svjesne su benefita upotrebe alata digitalnog marketinga i često ih rabe u svom poslu. Također većina ima pozitivno mišljenje glede integracije odnosa s javnošću s digitalnim marketingom u budućnosti.
Sažetak (engleski) The main goal of the paper was to analyze how the Croatian public relations agencies adapted to the digitalization process, how they use the public relations and digital marketing tools for their own benefit and how they expect this integration process to unfold in the future. The existence of digital marketing not only enables a quicker, two-way communication, but also improves the relations with the end users, which is why it is important to examine to what extent and how successfully the public relations agencies tend to utilize these tools. The paper presents the theoretical overview of the key terms such as public relations, public relations agencies, marketing and digital marketing. Furthermore, an overview of the theoretical background related to the integration of the digital marketing and public relations is provided. The main part of the paper is the research which was conducted using qualitative method of in-depth interview. Five Croatian agencies were chosen for the research – PR 365 Communications, Media Val, Grizzli Communications, Millennium Promotion and Communications Office Colić, Laco and partners. The head people of the agencies’ marketing and public relations departments participated in the structured interview. The goal of the research was to determine how successfully the agencies use the digital marketing tools and public relations for their own benefit and what they expect in the future. The results have indicated that although the majority do not have separate digital marketing departments or officers, the Croatian public relations agencies are showing awareness of the benefits of the digital marketing tools and tend to use them regularly. The majority has a positive stance on the integration of the public relations and digital marketing in the future.
Ključne riječi
odnosi s javnošću
agencije za odnose s javnošću
digitalni marketing
integrirana marketinška komunikacija
digitalizacija
Ključne riječi (engleski)
public relations
public relations agencies
digital marketing
integrated marketing communication
digitalization
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:414037
Studijski program Naziv: Odnosi s javnošću i studij medija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-22 07:39:23