Naslov Izazovi i prilike internacionalizacije obiteljskog poslovanja
Naslov (engleski) Challenges and opportunities of internationalization of family business
Autor Lucija Habijanec
Mentor Iva Senegović (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2021-09-16, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Ovaj rad sadržajno donosi i obrađuje temu internacionalizacije obiteljskog poslovanja. Internacionalizacija je dugotrajan proces koji predstavlja uključenost poduzeća u međunarodnu poslovnu razmjenu. Svako poduzeće posjeduje određenu konkurentsku prednost koja mu olakšava da svoje poslovanje proširi i poboljša većom razmjenom, omogućenom međunarodnim poslovanjem. Promatrajući trendove i strukturu današnjih poduzeća, vidljivo je kako obiteljsko upravljanje postaje jednako važno kao i upravljanje društvom. U radu su prikazani čimbenici i motivi kojima se obiteljska poduzeća vode u izlasku na inozemno tržište, a kao ključni se navode povećanje ekonomskih benefita kroz povećanje obujma prodaje, veća iskorištenost kapaciteta i posljedično veći profitni potencijal.
Također, navodi se kako poduzeća u procesu internacionalizacije iskorištavaju mnogobrojne prilike koje im omogućuje međunarodno tržište, dok uspjeh u poslovanju uvelike ovisi i o korištenim strategijama čija primjena ovisi o stupnju razvoja poduzeća, specifičnosti proizvoda, strukturi tržišta i konkurentima. S obzirom da proces internacionalizacije podrazumijeva i veću izloženost rizicima razmjene, u radu su pojašnjeni i izazovi s kojima se obiteljska poduzeća svakodnevno suočavaju kod izlaska i poslovanja na inozemnom tržištu.
U empirijskom dijelu rada, provedeno je istraživanje internacionalizacije poslovanja na primjeru obiteljskog poduzeća Habijanec d.o.o., čija je poslovna aktivnost uvelike vezana za međunarodno tržište. Prikazan je razvoj poduzeća kroz povijest uz naznačenu važnost obiteljske dimenzije za poslovanje, te strategije upravljanja rastom kao podloga za izlazak na inozemno tržište. Prikazani su ključni motivi poduzeća kod izlaska a inozemno tržište, kao i iskorištene poslovne prilike u međunarodnoj razmjeni. S obzirom na specifičnu djelatnost i plasman proizvoda, poseban je naglasak stavljen na svakodnevne izazove i rizike s kojima se poduzeće susreće u poslovanju na inozemnom tržištu.
Sažetak (engleski) This paper brings and deals with the topic of internationalization of family business. Internationalization is a long-term process that represents the involvement of companies in international business exchange. Each company has a certain competitive advantage that makes it easier for it to expand and improve its business through greater exchange, to enable international business. Observing the trends and structure of today’s businesses, it is evident that family management is becoming just as important as social management. The paper presents the factors and motives by which family businesses are led in the exit on the foreign market, and the keyones are the increase of economic benefits through increased sales volume, higher capacity utilization and consequently higher profit potential.
It is also stated that companies in the process of internationalization take advantage of many opportunities provided by the international market, while business success largely depends on the strategies used, the application of which depends on the level of company development, product specificity, market structure and competitiveness. Given that the process of internationalization implies and greater exposure to risks is exchanged, the paper also explains the challenges that family businesses face every day when going out and doing business in foreign markets.
In the empirical part of the paper, research was conducted on the example of the family company Habijanec d.o.o., whose business activity is largely related to the international market. The development of the company through history is presented, with the importance of family dimensions for business, and growth management strategies as a basis for entering the foreign market. The key motives of the company when entering the foreign market are presented, as well as the used business opportunities in international exchange. Given the specific activity and products placement, special emphasis is placed on the daily challenges and risks that companies face in doing business in foreign markets.
Ključne riječi
internacionalizacija
obiteljsko poduzeće
poslovne prilike
izazovi
Ključne riječi (engleski)
internationalization
family business
business opportunities
challenges
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:592498
Studijski program Naziv: Ekonomija poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-28 09:21:06