Naslov Usporedna analiza izvještavanja nacionalnih medija o prosvjedima za obrazovnu reformu u Hrvatskoj
Naslov (engleski) Comparison analysis of national media reporting about protest for educational reform in Croatia
Autor Nuša Hajec
Mentor Marija Slijepčević (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2018-04-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Globalizacijski trendovi, razvoj tehnologije i znanosti nameću modernom društvu, ali i pojedincu potrebu za većom snalažljivosti na profesionalnoj i osobnoj razini, pa tako i konstantnim usavršavanjem odnosno učenjem. To u konačnici znači kako buduće društvo zahtijeva od pojedinca razvoj novih kompetencija potrebnih za natjecanje i opstanak na globalnom tržištu rada. Ususret tome, mnoge europske zemlje prepoznale su važnost ljudskoga kapitala te dugoročnu prednost ulaganja u ljudski potencijal razvivši suvremene obrazovne sustave podložne promjenama koji prate potrebe tržišnoga gospodarstva. Hrvatska, iako članica Europske unije od 2011. godine, još uvijek nije prepoznala važnost ulaganja u obrazovanje kao nacionalni prioritet ili kao dio dugoročne strategije poboljšanja kvalitete profesionalnog i osobnog života građana. Kao posljedicu, Hrvatska doživljava pad nataliteta i odseljavanje radno aktivnog stanovništva u države stabilnijeg socioekonomskog statusa. Teorija pokazuje da svijest o potrebi promjene obrazovanja u Hrvatskoj postoji već duže od deset godina, no aktualne političke garniture nisu prepoznale problem tek do 2014. godine. Donošenjem dokumenta „Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije“ pokrenut je proces poboljšanja hrvatskog obrazovnog sustava, no ubrzo je i zaustavljen zbog pokušaja političkih uplitanja u stručne procese izrade dokumenata cjelovite kurikularne reforme. Takvi događaji izazvali su hrvatsku javnost na prosvjed podrške reformi obrazovanja, koji se ponovio i sljedeće godine kao posljedica nezadovoljstva vođenja politike obrazovanja tadašnje Vlade. Analiza medijskih izvještavanja o prosvjedima pokazala je kako je tema obrazovanja i njegove reforme važna u hrvatskom društvu te su mediji ispunili ulogu određivanja dnevnog reda omogućivši nastavak javne rasprave u javnom prostoru već ionako podijeljenog hrvatskog društva.
Sažetak (engleski) The globalisation trends, the evolution in technology and science are imposing the need for a higher level of resourcefulness on the professional and personal level on modern society and individuals, and therefore the need for constant perfecting and learning. This ultimately means that future society will require the individual to develop new competencies that are needed to compete and survive on the global labour market. Hence, many European countries have recognized the importance of human capital and the long-term advantage of investing in human potential by developing a contemporary educational system which can be modified due to market economy changes. The Republic of Croatia, even though it has been a member of the European Union since 2011., still has not recognized the importance of investing in education as a national priority, or as a part of a long-term strategy improvement of the quality of professional and personal lives of Croatian citizens. As a consequence, Croatia is experiencing a birth rate decline, as well as emigration of the working population to countries that offer a more stable socioeconomic status. Theory has shown that the awareness about improving the educational system has existed for more than ten years, but the current political setup did not recognize the issue until 2014. As the Strategy of education, science and technology came into force, the process of improving the educational system has been initiated, but the process was soon stopped due to political interference in expert processes of drafting the curriculum documents. These events pushed the Croatian public to support the protest for educational reform and the year after that the protest was repeated as a result of dissatisfaction with political leadership in the education field. The analysis of the media coverage of the protests has shown how important the topics of education and educational reform are in Croatian society and in that sense the media have fulfilled their role in determining the daily agenda by enabling the Croatian public, who are already divided, to hold a public polemic in a public space.
Ključne riječi
hrvatski obrazovni sustav
reforma obrazovanja
prosvjed
medijsko izvještavanje
Ključne riječi (engleski)
Croatian education system
educational reform
protest
media reporting
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:843417
Studijski program Naziv: Odnosi s javnošću i studij medija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) odnosa s javnošću (bacc. rel. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-04-27 13:15:12