Naslov Ispitivanje medijskih navika i ponašanja generacije Y i Z
Naslov (engleski) A research of media habits and behaviors of the Y and Z generations
Autor Matej Kalem
Mentor Domagoj Bebić (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2022-10-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Predmet rada su medijske navike i ponašanja generacije Y i Z. Danas, korištenjem informacijsko-komunikacijske tehnologije, medijske navike mladih su se značajno promijenile jer većina mladih sve više koristi internet. Postavlja se pitanje kakva je uloga medija, način sudjelovanja i utjecaj na pojedince općenito. Ciljevi rada su istražiti medijske navike mladih ljudi, odnosno, istražiti platforme na kojima su generacije Y i Z prisutne i informiraju se, medijski sadržaj koji prate te kako percipiraju medije i medijske sadržaje. Tijekom veljače 2022. godine proveden je online anketni upitnik na prigodnom uzorku od 102 ispitanika Y i Z generacija. Pitanja iz anketnog upitnika, uz sociodemografska pitanja (spol, dob), odnosila su se na korištenje elektroničkih medija te na navike i preferencije određenih sadržaja. Rezultati istraživanja učestalosti korištenja elektroničkih medija pokazali su kako se većina ispitanika informira putem internetskih portala i prati aktualne događaje u svijetu. Nadalje, rezultati navika korištenja ispitanika, utvrdili su kako većina koristi mobitel te smatraju kako je Internet promijenio navike praćenja medijskih sadržaja, a uz to se koriste i obje vrste medija (suvremeni više od tradicionalnih) i ciljano idu na medije putem kojih se informiraju. Rezultati istraživanja preferencija korištenja medija pokazali su da većina mladih ne vjeruje medijima, smatraju senzacionalizam glavnim razlogom postizanja veće čitanosti i broja komentara te smatraju da imaju dovoljno znanja kako bi se od problematičnih medijskih sadržaja zaštitili (većinom ignoriranjem sadržaja). Podaci istraživanja pomoći će u svim komunikacijskim područjima, jer će pokazati način na koji se mladi informiraju, temeljem čega se mogu razvijati i strategije i taktike dolaska do mladih.
Sažetak (engleski) The subject of this paper is media habits and behaviors of generations Y and Z. Nowadays, by using information and communication technologies, the media habits of young people have changed significantly due to majority of young people using the Internet. This raises the question of the role of the media, the way of participation and its influence on young people. The objectives of the paper are to explore young people's media habits, i.e., the platforms on which generations Y and Z are present and informed, the media content they follow and how they perceive the media and content. An online survey was conducted in February 2022, on a sample of 102 young people belonging to generations Y and Z. Questions from the questionnaire, in addition to socio-demographic questions (gender, age), also applied to the frequency of use of electronic media, as well as different habits and preferences for certain content in electronic media. Research results on the frequency of use of electronic media showed that most respondents are informed through Internet platforms and follow current events worldwide. The survey results on media usage habits showed that most respondents use mobile phones and think that the Internet has changed the habits of following media content. Also, it showed that they use both types of media but prefer modern kinds of media to traditional ones and that they visit only specific media outlets. The results of the survey on media preferences have shown that most young people don’t trust the media and think that sensationalism is the main reason for wider readership and comments. In addition, they consider themselves knowledgeable enough to protect themselves from problematic media content, mostly by ignoring it. Research data will help in all areas of communication as it will show how young people are informed, thus leading to developing strategies and tactics for reaching young people.
Ključne riječi
ponašanje
navike
mediji
generacija Y
generacija Z
Ključne riječi (engleski)
behavior
habits
media
generation Y
generation Z
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:983235
Studijski program Naziv: Upravljanje poslovnim komunikacijama Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/specijalistica upravljanja poslovnim komunikacijama (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-16 14:45:45