Naslov Utjecaj obiteljskih trendova na stvaranje, rast i razvoj obiteljskih poduzeća
Naslov (engleski) The impact of family trends on the creation, growth and development of family enterprises
Autor Nikolina Špišić
Mentor Iva Senegović (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2022-10-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Obiteljska poduzeća danas čine okosnicu gospodarske djelatnosti, kako u razvijenim tako i u zemljama u razvoju. Kao i druga poduzeća, obiteljska poduzeća se svakodnevno susreću sa sve većim izazovima za svoj rast i opstanak na tržištu, a uspješnost njihovog poslovanja oblikuje niz trendova i odgovora na te trendove. S obzirom na važnost obiteljskih poduzeća za cjelokupan gospodarski rast i razvoj, kao i na važnost odgovora na trendove koji definiraju i oblikuju poslovni uspjeh obiteljskih poduzeća u 21. stoljeću, korištenjem sekundarnih izvora podataka u ovom završnom radu se daju odgovori na pitanja o tome na koji način se obiteljska poduzeća razlikuju od drugih poduzeća te na koji način odgovoriti na zahtjeve tržišta i socio-demografske trendove koji utječu na stvaranje, rast i razvoj poduzeća i pojavu novih poslovnih prilika za obiteljska poduzeća.
Rast obiteljskog poduzeća treba biti imperativ svim članovima obitelji i zato je važno razumjeti kako se struktura obitelji, njezina kultura i prioriteti u pogledu upravljanja i nasljeđivanja poduzeća odražavaju na njegov rast. S obzirom na trendove koje prepoznaje i definira literatura, zaključna razmatranja i preporuke za praksu u ovom završnom radu usmjerene su prema različitim razvojnim fazama obiteljskog poduzeća – stvaranju, rastu i razvoju i pojavi novih poslovnih prilika. Kako se prepoznati trendovi odražavaju na obiteljska poduzeća, ali i druge dionike s njima povezane, nudi se prijedlog odgovora na identificirane trendove od strane različitih dionika. Samo zajedničkim naporima različitih dionika moguće je održati kontinuitet obiteljskih poduzeća kroz generacije i jačanje njihovih konkurentskih prednosti na tržištu.
Sažetak (engleski) Today, family businesses are the backbone of economic activity, both in developed and developing countries. Like other businesses, family businesses face increasing challenges on a daily basis for their growth and survival in the marketplace, and their success is shaped by a range of trends and responses to those trends. Given the importance of family businesses for overall economic growth and development, as well as the importance of responding to trends that define and shape the business success of family businesses in the 21st century, the use of secondary data sources in this final paper provides answers to questions. how family businesses differ from other businesses and how to respond to market demands and socio-demographic trends affecting the creation, growth and development of businesses and the emergence of new business opportunities for family businesses.
The growth of a family business should be an imperative for all family members, and it is therefore important to understand how the structure of the family, its culture and priorities regarding the management and inheritance of the business are reflected in its growth. Given the trends recognized and defined by the literature, the concluding remarks, and recommendations for practice in this final paper are directed towards different developmental stages of a family business - creation, growth and development and the emergence of new business opportunities. As the identified trends are reflected in family businesses, but also other stakeholders related to them, a proposal of response to the identified trends by different stakeholders is offered. Only through the joint efforts of different stakeholders is it possible to maintain the continuity of family businesses through generations and strengthen their competitive advantages in the market.
Ključne riječi
obiteljsko poduzetništvo
obiteljsko poduzeće
obiteljski trendovi
trendovi u obiteljskom poduzeću
utjecaj trendova na obiteljska poduzeća
Ključne riječi (engleski)
family entrepreneurship
family business
family trends
trends in family business
the impact of trends on family businesses
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:996434
Studijski program Naziv: Ekonomija poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-12-13 10:55:27