Naslov Stavovi mladih potrošača prema brendovima odjeće
Naslov (engleski) Young Consumers’ Attitudes to Clothing Brands
Autor Sara Đurković
Mentor Jadranka Ivanković (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Tema ovoga završnog rada jest „Stavovi mladih potrošača prema brendovima odjeće“. Ovaj završni rad pripada području marketinga, pa su u njemu definirani pojmovi marka, brend, stavovi i ponašanje potrošača te pojmovi segmentacija, targetiranje i pozicioniranje.
Brend se sastoji od imena, znaka (loga), slogana, boje ili svih tih elemenata zajedno. Za brend je važno da se kupci osjećaju emocionalno povezani s njim te da u njima budi osjećaj pripadnosti. Stav potrošača jest njihov način razmišljanja i djelovanja prema nekom proizvodu, usluzi ili brendu. Stav može biti pozitivan ili negativan, no teško je promjenjiv.
Pomoću provedenog istraživanja ispitani su stavovi mladih potrošača o izboru brenda odjeće. Skupinu su činili muškarci i žene od 18 do 35 godina starosti. Odjeća je oduvijek bila neizostavni dio ljudskog života, ali se motivi za kupnju odjeće razlikuju od osobe do osobe. Neki kupuju odjeću samo kad se istroši ona koju već imaju, drugi kupuju kad im se nešto svidi, a postoje i osobe koje prate trendove i svoju odjeću mijenjaju svake sezone. U radu su predstavljeni brendovi odjeće koji su se najčešće spominjali među ispitanicima i neki koji posluju jako dugo, a i dalje drže vodeću poziciju u modnoj industriji.
Stavovi mladih potrošača ispitani su pomoću anketnog upitnika izrađenog u Google obrascu. Istraživanje je provedeno putem interneta u razdoblju od 5. travnja 2023. godine do 10. svibnja 2023. godine. U istraživanju je sudjelovao 101 ispitanik, a radilo se o prigodnom uzorku. Na temelju dobivenih rezultata navedene su preporuke za brendove odjeće koji već posluju na području Hrvatske ili koji tek planiraju otvoriti svoje poslovnice.
Sažetak (engleski) The topic of this thesis is „Young consumers' attitudes to clothing brands”. This thesis belongs to the field of marketing, and it includes definitions of the terms brand, consumer attitudes and behaviour, as well as the terms segmentation, targeting and positioning.
A brand consists of a name, a sign (logo), slogan, colour, or all those elements combined. It is crucial for a brand that customers feel emotionally connected with it and that it evokes the feeling of belonging. Consumer attitude is the way they think and act in relation to a product, service or brand. An attitude may be positive or negative, but it is very hard to change.
The conducted research examines the attitudes of young consumers to their choice of clothing brand. The group of young consumers included men and women aged 18 to 35 years. Clothing has always been an indispensable part of human life, but the motives for buying clothes vary from person to person. Some individuals only buy clothes when the ones they already have are worn out, others buy clothes when they like something, and there are also persons who keep up with the trends and change clothes each season. This thesis presents the clothing brands that were mostly mentioned by the participants and some that have been in business for over a hundred years, but still hold the leading position in the fashion industry.
The attitudes of young consumers were examined using a survey made in Google Forms. The research was carried out online, from 5 April 2023 to 10 May 2023. It included 101 participants and represents an adequate sample. Based on the results obtained, some recommendations are given for clothing brands that already do business in the territory of Croatia or those that are just planning to open their stores.
Ključne riječi
stavovi potrošača
brend
marka
segmentacija
targetiranje i pozicioniranje
Ključne riječi (engleski)
consumer attitude
brand
segmentation
targeting and positioning
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:535777
Studijski program Naziv: Ekonomija poduzetništva Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-26 14:00:39