Naslov Stanje i potencijali turističkih resursa i proizvoda planine Kavkaz
Naslov (engleski) Features and Potentials of Tourist Resources and Products of the Caucasus Mountains
Autor Viktor Stamać
Mentor Izidora Marković Vukadin (mentor)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište VERN Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak U bogatom i raznolikom spektru geografskih područja koja su kao turističke destinacije ponuđene na tržištu, planina Kavkaz i njezini resursi još su uvijek nedovoljno turistički istraženo i valorizirano područje. Cilj rada bio je utvrditi u kojoj mjeri su postojeći resursi planinskog lanca Kavkaz valorizirani u smislu razvoja turističkih proizvoda. Područje Kavkaza turistički je slabije razvijeno te se analizom željelo utvrditi u čemu su najveći potencijali, ali i prepreke za brži razvoj. Metode istraživanja u radu temeljile su se na analizi znanstvenih i stručnih članaka. U radu je provedeno primarno istraživanje putem polustrukturiranog intervjua s ciljem utvrđivanja potencijala za daljnji turistički razvoj.
Intervju čini 15 pitanja. Intervjuirane osobe su istraživač – alpinist, turist, i znanstvenik koji su svojim boravkom mogli pružiti uvid u turističku ponudu država i planine Kavkaz, kulturu lokalne zajednice, običaje, gastronomsku ponudu koja su obilježja tog kraja.
Temeljni zaključci istraživanja su: ispitani sudionici dali su do znanja da je to regija vrlo različitih potencijala te razvijenosti. Najviše prostora za napredak posjeduju Gruzija i Azerbajdžan. Ulaganje u prometnu infrastrukturu nužno je kako bi se povezala turistička središta. Istraživanje je pokazalo da je u turizmu potrebno osigurati kvalitetna radna mjesta lokalnom stanovništvu. Trebalo bi podržati lokalnu zajednicu u unapređenju turizma u ruralnim područjima, jer stanovništvo ovih krajeva zbog prometne i geografske izolacije nije naviklo na strane posjetitelje, te osigurati kvalitetniji smještaj te reputaciju samoga područja. Uvažavajući prirodno kulturno nasljeđe Kavkaza kao regije prepoznatljivog turističkog identiteta, poželjno je ojačati i digitalnu promidžbu turizma.
Sažetak (engleski) In an exceptionally varied and multifaceted spectrum of geographic areas offered as tourist destinations, the Caucasus Mountains and their resources are still largely unexplored. The objective of this paper is to determine the measure in which the existing resources of the Caucasian range have been evaluated in the sense of tourist product development. The Caucasus region’s tourism is relatively underdeveloped, and this analysis aims to determine its greatest potentials for, as well as obstacles to a faster development. The methods used in this paper are based on the analysis of scientific and expert articles, as well as other relevant resources. The author will conduct a preliminary research based on a semi-structured interview with the aim of determining potentials for further tourist development.
The survey consists of 15 questions answered by the subjects. The interviewees are a climber-explorer, a tourist, and a scholar, who were able, through their experience and knowledge, to provide insight into the tourist offer of the countries and mountains of the Caucasus region, the local culture, customs, and cuisines. The main conclusions of the research are: the subjects have made it apparent that the region
has varied potentials, and that it is in different stages of development. Azerbaijan and Georgia have the greatest room for improvement. Investing in transport infrastructure would be key to connecting the most important tourist centres. The research has shown that local inhabitants should be provided with good jobs in tourism, which would last throughout the year. It is crucial to support the local communities in developing tourism in rural areas, because the inhabitants are not used to foreign visitors, due to their isolation and remoteness. Accommodation should also be improved, as well as the reputation of the area. The natural cultural inheritance of the Caucasus as a region of recognizable tourist identity should also be taken into account within the framework of digital advertising.
Ključne riječi
planina Kavkaz
turizam
prirodni resursi
kulturni resursi
Ključne riječi (engleski)
The Caucasus Mountains
tourism
natural resources
cultural resource
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:146:055732
Studijski program Naziv: Turizam; smjerovi: Turistički menadžment, Hotelski menadžment Smjer: Hotelski menadžment Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-07-31 07:32:07