Naslov MARKETINŠKO OGLAŠAVANJE U SVIJETU SPORTA
Naslov (engleski) MARKETING ADVERTISING IN THE WORLD OF SPORTS
Autor Zdenko Sitek
Mentor Mira Majstorović (mentor)
Član povjerenstva Katarina Kulić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Mira Majstorović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Borzan (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru (Poslovni odjel) Vukovar
Datum i država obrane 2023-07-06, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Promocija sporta važan je aspekt razvoja svakog modernog društva. Neizmjeran je utjecaj sporta kako na fizičko tako i na psihičko zdravlje pojedinaca, a preko njih i na čitavo društvo. U današnje vrijeme sport se sve više marketinški popularizira kroz oglašavanje sportskih proizvoda koji se vežu uz popularne sportove. Nerijetko se oglašavanje pretvara u nerealno prikazivanje sportaša s ciljem ostvarivanja raznih financijskih dobiti najčešće za proizvođače sportske robe ili promotore raznih organiziranih sportskih zbivanja. Obzirom da se kroz sport okreću velika financijska sredstva nameće se misao da marketing nije uvijek baš usmjeren na promociju zdravog života već se tu kriju razni financijski i drugi interesi. Prikazuje li marketing sport kao put za rušenje osobnih ograničenja i razvijanje tijela i duha ili kao sredstvo za brzo osvajanje popularnosti, te ostvarivanje velike zarade? Jesu li informacije koje dobijemo kroz marketinško oglašavanje realne i koliko zaista djeluju poticajno na potencijalne sportaše i konzumente sportske opreme? Mišljenje o spomenutim dilemama kao i o drugim vezanim pitanjima nasumično odabranih ispitanika prikazati će se u rezultatima istraživanja koje je provedeno na temu „Marketinško oglašavanje u svijetu sporta na primjeru fitness centara“. Cilj istraživanja bio je saznati jesu li ispitanici svjesni utjecaja koji na njih ostavlja marketinško oglašavanje sporta i sportskih događanja, te proizvoda i usluga koji prate sportska događanja. Odgovori ispitanika pokazali su da se marketinško oglašavanje prati među korisnicima fitnes usluga, te se ponuđene informacije u manjoj ili višoj mjeri korisne kod odabira fitness centara, vježbi, opreme ili prehrane. Postoje i oni koji nisu zadovoljni ponuđenim informacijama i imaju ideje kako ih unaprijediti kao i oni koje marketinško oglašavanje uopće ne zanima.
Sažetak (engleski) The promotion of sport is an important aspect of development in any modern society. Sports have an immense impact on the physical and mental health of individuals and indirectly on society as a whole. Nowadays, sports are promoted by advertising sports products in connection with popular sports. Very often, advertising turns into an unrealistic presentation of an athlete, guided by the monetary interests of the manufacturers of sports brands or the organizers of sports events. Since sport is a lucrative business, it must be noted that marketing is not only aimed at promoting a healthy lifestyle, but also pursues a number of hidden financial interests. Does marketing portray sports as a means of overcoming personal limitations and developing the body and mind, or as a path to quick popularity and high profits? Is the information conveyed by sports advertising realistic and how motivating is it for potential athletes and buyers of sports equipment? The survey Marketing advertising in the world of sports using the example of a fitness center will present the opinions of randomly selected respondents. The aim of the survey was to find out whether the respondents are aware of the influence of marketing advertising for sports and sports events and accompanying products and services. From some responses, it appears that gym customers follow marketing advertisements and use the information obtained in the advertisements when selecting gyms, exercises, equipment, or nutrition. Some respondents are not satisfied with the information received and have some ideas on how to improve it, and finally, some respondents are not interested in marketing advertisements at all.
Ključne riječi
marketing
sport
promocija
marketinško oglašavanje
Ključne riječi (engleski)
marketing
sport
promotion
marketing advertising
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:150:187143
Studijski program Naziv: Trgovina Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-07-17 07:31:28