Naslov | TIPOVI MALOPRODAJNIH FORMATA |
Naslov (engleski) | TYPES OF RETAIL FORMATS |
Autor | Ana Budim |
Mentor | Mirjana Nedović (mentor) |
Član povjerenstva | Željko Sudarić (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Mirjana Nedović (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Sandra Mrvica Mađarac (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru (Poslovni odjel) Vukovar |
Datum i država obrane | 2017-11-08, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija |
Sažetak | Tema završnog rada je „Tipovi maloprodajnih formata“. Cilj ovog završnog rada je analizirati trgovinu kao polaznu točku te se više osvrnuti na maloprodaju. U ovom radu opisuju se osnovni pojmovi trgovine, maloprodaje i maloprodajnih oblika, definicije i načini istraživanja tržišta, razvoj maloprodajnih oblika u Republici Hrvatskoj i njihova klasifikacija.
Trgovina je imala i još uvijek ima značajnu ulogu u gospodarskom razvoju. Djelatnost trgovine se suočava s velikim izazovima kao što su konkurencija i koncentracija na domaćem tržištu, uvođenje novih tehnologija, globalizacija i slično. Maloprodaja ima ulogu posrednika između krajnjih potrošača i proizvođača odnosno ponuđača marke. U Hrvatskoj, poduzeća u maloprodaji se klasificiraju na prodavaonice koje nude pretežno prehrambene proizvode i na prodavaonice s pretežno neprehrambenim proizvodima. Veličina poduzeća se uobičajeno mjeri kroz broj zaposlenih, imovinu i prodaju, a uspješnost poslovanja kroz različite pokazatelje profitabilnosti, kao što su bruto i neto profitna marža. Ograničavajući čimbenici rasta maloprodaje su nezaposlenost i niska kupovna moć, niska ekonomska očekivanja potrošača te nestabilno makroekonomsko okruženje.
Nakon provedenog istraživanja maloprodaje i njenih formata, na kraju je dan osvrt na završni rad u cjelini te je zaključeno da se još mora razvijati i internacionalizirati s obzirom na potrebe tržišta i zadovoljstva potrošača, dakle, budući razvoj ovisi o sposobnosti prilagodbe zahtjevima tržišta. |
Sažetak (engleski) | The theme of this final work is "Types of retail formats". The aim of this final work is to analyze trade as a starting point and to look more at retail. This final work describes basic concepts of trade, retail and retail forms, definitions and methods of market research, retail trade development in the Republic of Croatia and their classification.
The trade has and still has a significant role in economic development. Trade activity is facing great challenges such as competition and concentration on the domestic market, the introduction of new technologies, globalization and so on. Retailers have the role of intermediaries between end consumers and manufacturers or brand suppliers. In Croatia, retail businesses are classified in stores that offer predominantly food products and stores with predominantly non-food products. The size of an enterprise is measured by the number of employees, assets and sales and the success of the business through various indicators of profitability, such as gross and net profit margins. Restricting factors of growth in retail trade are unemployment and low purchasing power, low economic expectations of consumers and an unstable macroeconomic environment.
After the survey of retail and its formats, a review of the final work as a whole was concluded, and it was concluded that it still needs to be developed and internationalized with regard to market needs and consumer satisfaction, so future development depends on the ability to adapt to market demands. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:150:233347 |
Studijski program | Naziv: Trgovina Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2017-11-20 12:33:51 |