Naslov UNAPRJEĐENJE PRODAJE
Naslov (engleski) SALES PROMOTION
Autor Ana Kmet
Mentor Željka Borzan (mentor)
Član povjerenstva Sanja Gongeta (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Željka Borzan (član povjerenstva)
Član povjerenstva Darija Ivanković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru (Poslovni odjel) Vukovar
Datum i država obrane 2020-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Unaprjeđenje prodaje u današnje vrijeme velike konkurencije ima veliku važnost. Teorijski pregled literature pokazao je kako postoje različiti načini unaprjeđenja prodaje i da se ti načini razvijaju, posebno s razvojem tehnologije koja pruža neke nove mogućnosti. Unatoč tomu, utvrđeno je kako je uloga prodavača u smislu unaprjeđenja prodaje i dalje vrlo velika. Prodavač svojim prodajnim, komunikacijskim i drugim vještinama može utjecati na povećanje prodaje. Sastavnica koja povezuje sve oblike unaprjeđenja prodaje je marketinška komunikacija, što je i razumljivo s obzirom na to da je i prodaja jedan oblik komunikacije. U sklopu rada provedeno je i istraživanje. Istraživanje je provedeno putem Google obrasca na uzorku od 101 ispitanika. Najviše ispitanika prikupljeno je putem studentskih grupa na društvenoj mreži Facebook. Istraživanje je ukazalo na zastupljenost i učinkovitost pojedinih načina unaprjeđenja prodaje. Utvrđeno je kako su među najzastupljenijima i učinkovitijim načinima cijene, programi vjernosti, letci i katalozi te prodavačeve vještine. Utvrđena je manja zastupljenost besplatnih uzoraka, nagradnih igara, komunikacije putem društvenih medija te povrata robe u slučaju nezadovoljstva. Određeni broj ispitanika nije upućen u zastupljenost pojedinih oblika unaprjeđenja prodaje. Također, najveći broj kupaca ne smatra se lojalnim nekom poduzeću, a oni koji se smatraju, kao razloge navode cijene, asortiman i omjer cijene i kvalitete.
Sažetak (engleski) Improving sales in today’s time of great competition is of great importance. A theoretical review of the literature has shown that there are different ways to improve sales and that these ways are evolving, especially with the development of technology that provides some new opportunities. Nevertheless, it has been found that the role of salespeople in terms of sales promotion is still very large. A salesperson with his sales, communication and other skills can influence the increase in sales. The component that connects all forms of sales promotion is marketing communication, which is understandable considering that sales is also a form of communication. As part of the paper, research was conducted. The survey was conducted via a Google form on a sample of 101 respondents. Most respondents were collected through student groups on the social network Facebook. The research indicated the representation and effectiveness of certain ways of improving sales. Prices, loyalty programs, flyers and catalogs, and salesman skills have been found to be among the most common and effective ways. There was a lower prevalence of free samples, prize games, communication via social media and return of goods in case of dissatisfaction. A certain number of respondents were not informed about the representation of certain forms of sales promotion. Also, the largest number of customers are not considered loyal to a company, and those who are considered, as reasons, cite prices, range and price-quality ratio.
Ključne riječi
unaprjeđenje prodaje
prodajne aktivnosti
postprodajne aktivnosti
osobna prodaja
Ključne riječi (engleski)
sales promotion
sales activities
after-sales activities
personal sales
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:150:692071
Studijski program Naziv: Trgovina Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-10-14 08:21:47