Naslov OVISNOST O INTERNETU U OSNOVNOŠKOLACA
Naslov (engleski) INTERNET DEPENDENCY IN ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS
Autor Anja Šustić
Mentor Gordana Bujišić (mentor)
Član povjerenstva Slavica Janković (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Gordana Bujišić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Marko Kunac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Veleučilište "Lavoslav Ružička" u Vukovaru (Odjel za zdravstvene studije) Vukovar
Datum i država obrane 2020-10-29, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana BIOMEDICINA I ZDRAVSTVO Kliničke medicinske znanosti
Sažetak Današnje generacije mladih, počevši od osnovnoškolaca, zaokupljene su virtualnim svijetom. Adolescentska ovisnost o internetu trenutno je jedan od najčešćih i ozbiljnijijh javno socijalnih problema. Usprkos činjenici da sadrži simptome ovisnosti i otežava svakodnevno funkcioniranje pojedinca, ovisnost o internetu još uvijek nije uvrštena u klasifikacije mentalnih poremećaja, postoje različiti kriteriji i instrumenti procjene, koriste se različiti termini i nije definirana jednostrano, stoga ne postoji općeprihvaćena dijagnoza. Istraživanje je pokazalo da danas svi osnovnoškolci koriste internet i imaju ga u vlastitome domu. Dječaci i djevočice podjednako su skloni korištenju interneta, a najviše ga koriste u svrhu zabave. Dječaci su skloniji igranju igara, dok djevojčice više koriste društvene mreže. Osnovnoškolci nisu zanemarili socijalne interakcije zbog okupiranosti internetom, a otprilike polovina osnovnoškolaca ukazuje, odnosno ne ukazuje na psihološke ili tjelesne znakove ovisnosti. Većina učenika današnji život ne može zamisliti bez interneta te ga posjećuju odmah prilikom buđenja i smatraju da propuštaju bitne informacije ako nisu prisutni na internetu, ali mišljenja su da ne zanemaruju školske obaveze zbog istoga. Na osnovu provedenog istraživanja kod učenika OŠ Višnjevac, te budući u svijetu još uvijek ovisnost o internetu nije točno definirana niti potvrđena kao vrsta ovisnosti, ovaj završni rad potvrđuje nultu hipotezu koja govori da osnovnoškolci ne ukazuju na ovisnost o internetu.
Sažetak (engleski) Present generations of young people, starting with primary school children, are becoming more and more preoccupied with the virtual world. Adolescent Internet addiction is currently one of the most common and serious public social problems. Despite the fact that it contains symptoms of addiction and complicates the daily functioning of the individual, Internet addiction is still not included in classifications of mental disorders. It is not defined unilaterally since there are different criteria and assessment tools, as well as different terms, so there is no generally accepted diagnosis. Research has shown that all elementary school students use the Internet nowadays and have it in their home. Boys and girls are equally prone to using the Internet, and use it mostly for entertainment purposes. Boys gravitate more towards video games, while girls are more likely to use social media. Elementary school students did not neglect social interactions due to their preoccupation with the Internet, and approximately half of elementary school students indicated or did not indicate psychological or physical signs of addiction. Most students cannot imagine modern life without the Internet so they start using it immediately after they wake up and believe that they are missing important news if they are not present on the Internet, but they are of the opinion that they do not neglect their school obligations because of it. Based on the fact that the Internet addiction is still not precisely defined or confirmed as a type of addiction, as well as on the research conducted on students of Višnjevac Elementary School, this final paper confirms its null hypothesis that primary school children do not show indications of Internet addiction.
Ključne riječi
internet
ovisnost
osnovnoškolci
Ključne riječi (engleski)
internet
addiction
elementary school students
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:150:826589
Studijski program Naziv: Fizioterapija Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) fizioterapije (bacc. physioth.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-11-04 12:34:19